Nicaragua reisforum

Hallo,

Komende zomer ga ik voor 4 weken naar Nicaragua. Ik heb een grove reisplanning gemaakt en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen of dit allemaal haalbaar is. Ik land om 12 uur slachtoffer in Managua en wil dan eigenlijk meteen doorreizen naar Granada om hier vervolgens een paar dagen te blijven. Vervolgens wil ik doorreizen naar SAN Juan del Sur. Vanaf hier wil ik naar isla de ometepe. Hiervandaan wil ik van San Carlos naar El Castillo over de rivier en vervolgens door naar bluefields (ik weet alleen niet of dit mogelijk is vanaf hier? Vanafbluefield een paar dagen naar Corn islands. Daarna wil ik nog Matagalpa en Leon bezoeken. Zoals jullie zien is dit een hele grove planning. Mijn vraag is of dit mogelijk is in 4 weken of dat ik misschien beter dingen anders kan doen of over kan slaan. Mis ik misschien ook nog belangrijke spots?

Groetjes Kees

Zo aan de reacties te lezen is deze reis zo goed te doen! :wink:

Via Wereldwijzer app

Je kan beter vanaf managua een vlucht nemen naar corn islands. Ik heb t ook vanaf bluefields gedaan maar de reis was een ramp. Hoge golven en iedereen !!! Ziek. Daarbij vanaf el castillo ( aanrader) konden wij niet naar bluefield. We moesten weer terug de rivier af naar … ???Even de naam vergeten. Sorry. En vanaf daar in de bussen op weg naar bluefields. Maar is een lange trip met heel veel in de bus zitten. Wij hadden de tijd want waren op wereldreis. ,maar als je maar een aantal weken gaat zou ik toch aanraden erheen te vliegen.

[

1 like

Oke bedankt hondje voor je antwoord! Maar betekent dat als je met het vliegtuig gaat je vanaf el castillo weer helemaal terug moet managua? Want dan ben je ook een tijdje onderweg. En zijn er nog meer leuke kustplaatsjes langs de caribische zee?

Via Wereldwijzer app

Klopt, of je gaat eerst naar de corn islands vanaf managua. Wij zijn terug gegaan naar san carlos en vandaar met de bus naar el rama gegaan. Even nachtje geslapen en erna naar bluefields. Ik moest even terug kijken op de kaart hihi. Het is heus wel te doen en tijdens de busrit zie je genoeg. Je gaat een stuk met een grote bus en vanaf el rama naar bluefield met een kleiner busje. In 1 dag is deze afstand niet te doen. De aansluiting is er simpelweg niet. Vanaf bluefield is het nog 5 uur varen. 1 uur door de prachtige mangrove en bosrijke omgeving en 4 uur op open zee. Kaartjes voor de boot haal je op de dag zelf bij een loket / hek ( er zit iemand achter met een tafeltje) . Let wel op. Vol is vol! Vroeg uit de veren dus. Overigens hebben wij alleen op big corn island gezeten. En het was de hele reis absoluut waard. Omdat wij besloten om ongepland terug te vliegen duurde het even voor er een plek in een vliegtuig vrij was. Zodoende zaten wij langer dan gepland op het mooie eiland. In een uurtje vlogen. We terug naar managua.

Ik heb een klein verslagje staan op mijn site. Www.joycevandijk.waarbenjij.nu. Mischien heb je er wat aan.

[

1 like

Super bedankt! Ga het even lezen!

Via Wereldwijzer app

Hallo Kees,
Het is niet mogelijk om van El Castillo naar Bluefields te gaan. Inderdaad, kun je vanuit Managua vliegen naar Corn- Island. Ik heb zelf op Ometepe gewoond en kan je de BenB van Mario in Altagracia aanraden. Van daaruit is goede busverbinding naar het andere deeel van het eiland (Maderas). pffpDe bootreis van Ometepe naar San Carlos is goed te doen en vandaar gaan er veel boten naar El Castillo.
Matagalpa en Leon wil je ook nog doen, pff. het is geen Nederland hoor. Maak een grove planning en zie wat je onderweg tegenkomt aan leuke, interessante ervaringen en maak dan definitief je keus.
Veel reisplezier en men houdt van lachen, grapjes.

Ometepe.

1 like

Mee eens… De afstanden zijn enorm! Wij waren voor onbepaalde tijd aan het reizen( is een jaar geworden) dus wij hadden geen haast en konden er relax over doen. Kan me voorstellen als je maar een paar weken heb je je wel even bedenkt dat het dan misschien wel zonde is om uren en uren in een bus of boot te zitten. :wink:

[

Ja inderdaad, ik ga eens een wat duidelijker schema maken. Misschien dat ik el castillo wel schrap, omdat dit toch een hoop extra tijd kost. Ik ben zelf altijd wel relax ingesteld. Als ik ergens geen tijd pas ik mijn reisschema aan, evenals ik ‘toevallig’ op een mooie plek beland. Bedankt voor de B&B dien je aanraad. Zal er eens naar kijken.

Ik had eigenlijk nog een belangrijke vraag: Ik land midden in de nacht op Managua. Raden jullie dan aan om meteen door te reizen, ondat er niet al te veel positieve verhalen over Managua zijn of is het slim om eerst een iets in Managua te boeken?

Verder heel erg bedankt voor jullie commentaar!

Gr. Kees

Via Wereldwijzer app

Ik zou het prettiger vinden om na een lange vlucht een nachtje in een goed bed te slapen en dan fris de volgende verder te gaan… Tja betreft slechte verhalen… Heb ook wel is noodgedwongen een week in San Salvador gezeten. Als we sommige moesten geloven was het er super gevaarlijk. Sommige wijken wel ja maar tja…
Gebruik je gezonde verstand en doe geen dingen die je hier in Nederland ook niet doet. En voor 1 nachtje moet het toch zeker geen probleem zijn :slight_smile:

[

Nee inderdaad dat is zo! Kun je die vliegtickets naar corn island gewoon ter plekke regelen of is het slimmer om dit van te voren te doen? En hoe duur zijn die ongeveer?

Via Wereldwijzer app

Wij hadden onze tickets niet van te voren vast gelegd. Hierdoor moesten we een paar dagen langer op het eiland verblijven. Er gaan niet af en aan vliegtuig(jes) . Maar nogmaals wij hadden alle tijd. Wil je zeker zijn van een vlucht op een bepaalde dag dan zou ik het vooraf regelen.

Wij zijn steeds vroeg op de dag naar het vliegveld ( gebouwtje) gelopen om te vragen over er plek was.
Hoorde wel meteen dat er pas 3 dagen later plek was om terug te vliegen maar ze zeide dat we steeds maar even moesten vragen want soms kwamen er wel is mensen niet opdagen en dan mag je alsnog mee.

Dus wij hebben extra lang genoten van het eiland en zn aardige bewoners.

[