Wie heeft er tips voor Rio San Juan/San Carlos

Ik ga in maart rondreizen in Nicaragua.
Nu kreeg ik van iemand de tip dat Rio San Juan een heel mooi gebied is.
Ik ben nu een beetje aan het twijfelen of ik daar naartoe zal gaan.
Ik wil dan graag vanaf Granada naar San Carlos reizen, maar ik weet niet zo goed hoe.
Daarom mijn vraag, heeft iemand ervaring met het reizen naar San Carlos vanuit Granada of managua? Hoe lang duurt de reis? Is het beter om per bus of per boot te gaan?
Alle info is welkom.

groetjes Saina
:wereld:

Hoi,

Ik ben afgelopen jaar 8 maanden in Nicaragua geweest en natuurlijk ook in het mooie Rio San Juan! Ik ben ook vanaf Granada vertrokken naar San Carlos, met de bus doe je er 8 uur over en met de boot 16 uur. (Als je met de bus gaat, kun je beter vanaf Managua gaan, want er rijdt maar 1x per week een directe verbinding Granada-San Carlos). De boot gaat ook niet elke dag, maar ik zal het even navragen aan mijn vriend, hij is Nicaraguaans en vanavond spreek ik hem weer via skype. (Hij weet ook alle prijzen) Hij woont in Granada, maar heeft ook in San Carlos gewerkt en een jaar gewoond. Ik zelf heb in Rio San Juan meer de toeristische trekpleister bezocht, zoals El Castillo, Sabalos en San Carlos. Verder kun je ook vanuit San Carlos naar het eiland Solentiname gaan, wat ik zelf niet gedaan heb ivm tijdnood, maar wat wel een aanrader is. Ook kun je natuurreservaten/jungle in met panters, alligators, etc. Ik zou als ik jou was de lonely planet meenemen. In Rio San Juan kun je alleen gebruik maken van boten, het water daar zijn de wegen (met uitzondering de bus van San Carlos naar Managua). Het is een en al natuur, lokale dorpen, echt onwijs mooi en indrukwekkend, dus als je de kans hebt en je hebt al veel (toeristische) steden bezocht, ga dan daar zeker heen!

Ik ben zelf ook een aantal dagen in Costa Rica geweest, maar het meeste in Nicaragua. Dus als je nog vragen hebt of dingen wilt weten… let me know!

Groetjes,

Erika

Ik heb het even na gevraagd.

De busreis duurt 7 uur en kost 150 cordoba voor een enkeltje (20 cordoba = 1 dollar) en de boot is 16 uur en kost 200 cordoba voor een enkeltje en vertrekt op maandag en vrijdag om 2 pm. Ook is er op maandag en vrijdag een bus die vanuit Granada naar San Carlos vertrekt om 11 am en 3 pm. Vanuit Managua gaan ze elke dag op verschillende tijden naar San Carlos.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel.

Groetjes,
erika

1 like