Hallo,
Nog 3 maanden en dan gaan we met twee jongens 10 en 6 jaar 4 weken naar Nicaragua. We willen graag naar rio San Juan, maar lopen vast op onze route. Hoe kunnen we het beste naar San Juan gaan? Vliegen of toch met de bus. En vanaf waar? We willen graag de volgende plaatsen allemaal bezoeken, Granada, Leon, estelli, matalgalpa, massaya, ometepe en dus rio San Juan.
Is het handig om vanuit matalgalpa de bus te pakken naar San Juan of vanuit ometepe te vliegen. En waarnaar toe te gaan vanuit San Juan?
Wat is wijsheid?
Groeten Miriam
Vanuit Managua zijn er meermaals per dag bussen naar San Carlos, vanuit Granada 2x per week 's middags (maandag en donderdag dacht ik, tegelijk met de ferry). Dacht dat die er een 6-tal uur over doen. Ik heb bus vanuit Granada genomen, zeer comfortabele bus, die vertrekt van het rond punt aan de haven. Ferry kan dus ook vanaf Ometepe, maar zeer oncomfortabel naar het schijnt, vliegen is natuurlijk snelste en duurste optie.
Vanuit Matagalpa zou je dus sowieso al overstap moeten doen in Managua, mogelijk nog taxi nemen naar ander busstation, lijkt me zeer lange reis te zijn.
Ik ben vanuit San Carlos grens overgestoken naar Costa Rica, maar enige andere optie is denk ik terug met bus naar Managua of vliegen.