Hallo,
Ik heb even een vraagje en ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft.
Wij willen van San Juan del Sur naar Puerto Viejo kan dit rechtstreeks met het openbaar vervoer?
Zo niet heeft iemand nog andere ideeën?
Alvast bedankt.
Hallo,
Ik heb even een vraagje en ik hoop dat iemand daar antwoord op heeft.
Wij willen van San Juan del Sur naar Puerto Viejo kan dit rechtstreeks met het openbaar vervoer?
Zo niet heeft iemand nog andere ideeën?
Alvast bedankt.
Er is geen rechtstreekse verbinding tussen Nicaragua en Puerto Viejo de Talamanca.
Je kunt de Tica of Nica bus nemen. Dit is een snelle verbinding vanaf Nicaragua naar San José.
De volgende dag kun je dan de bus nemen naar Puerto Viejo.
Johan
www.costariocaopmaat.nl
Beste Johan,
Bedankt voor je reactie. Weet jij ongeveer hoeveel reistijd dat in beslag gaat nemen?
Bedankt wederom.
Beste Johan of iemand anders hahaha,
Nog 1 vraagje:
Vanaf welke plaats in Nicaragua vertrekken de bussen(vanaf San Juan? Of vanaf Rivas? Of…) En hoe lang doet de bus er over om in San Jose te komen?
Misschien weet iemand een site waar de tijden/opstapplaatsen te zien zijn?
Alvast bedankt.
www.ticabus.com
Opstappen in Managua aankomst in San Jose. Reisduur van ongeveer 6 uur.
Er zit een agentschap in Rivas.
Je doet jezelf een plezier om een vroege bus vanuit San Jose naar Puerto Viejo te nemen. Die vertrekt al rond een uur of 6.
Beste Lola,
je kan ook de Nicabus in Rivas op bij de grens pakken maar zorg dat je hebt gereserveerd.
Je bent dan rond 15.00 uur bij de terminal van Nicabus in San Jose.
Deze terminal ligt in de buurt van Terminal del Caribe; neem daar een goedkope (ong.$4) taxi naartoe.
Vanaf deze terminal vertrekken de laatste rechtstreekse bussen naar Cahuita en Puerto Viejo de Talamanca
resp. om 16.30 en 16.00 uur, deze rit duurt 4 (naar Cahuita) en 4 1/2 uur (naar PVdT).
Mocht je deze bus onverhoopt missen kan je op die terminal altijd nog de bus naar Limon nemen en vanaf daar
(wel op een andere terminal; $2 taxi) tot 20.00 uur een bus naar de Caribbische strandplaatsen nemen.
Elders op dit forum kan je de website vinden van alle bus (vertrek-) tijden en opstapplaatsen e.d.
Het is dus allemaal best wel te doen maar of het prettig reizen is om zo lang in de bus te zitten
is een andere vraag die je zelf het beste kan beantwoorden.
je bent twee kostbare vakantiedagen kwijt met reistijd. Is dat wat je wilt? Of heb je drie maanden vakantie, dan maakt het niet zoveel uit.
Kijk hier voor bustijden:
De Ticabus/Nicabus zijn belachelijk duur. Er is geen local die met die bussen reist.
Vanuit elke stad in Nicaragua gaan er meerdere keren per uur bussen naar de grens (soms moet je wel een keer overstappen). Bij de grens kun je een bus nemen naar elke stad tussen Nicaragua en San Jose. Om naar Puerto Viejo te gaan, zul je via San Jose moeten.
Dit gaat je zeker wel 2 dagen reizen kosten. Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt, zou ik zeker tussenstops maken (zo heb ik het gedaan althans).
En het is een hele beleving (waar ik het nog steeds regelmatig over heb) om met de lokale bussen te reizen ipv de toeristische Ticabus.
Ik wil ook van Nicaragua naar Puerto Viejo reizen, maar liever geen tussenstop maken in San Jose. Heeft iemand een tip voor een leuke, makkelijk te bereizen (met OV) plaats voor 1 nachtje (middag en avond)?
Alvast bedankt!
Tja ik snap dat je niet in San Jose wilt zitten, maar of het handig is… Je kunt 's morgens om 6:00 en om 10:00 de bus nemen vanuit San Jose. Een latere bus zou ik niet nemen, dan kom je in het donker in Puerto Viejo aan. Ik zou de bus van 10:00 zelfs al niet meer nemen, dan reis je op het warmst van de dag en ook die bus komt maar net voor het donker aan.
Je zou in de buurt van Alajuela kunnen overnachten, goede verbinding naar San Jose (het is een kleine 20km en bussen vertrekken aan de lopende band, neem je de bus van 6:00 in San Jose dan ben je nog voor de files). Maar er is niet zo veel te doen, voor de bus naar Poas ben je waarschijnlijk al te laat. Er zitten aan de rand van de stad (Trinidad) en even buiten de stad (Tuetal Norte) rustige hotels waar je lekker buiten kunt zitten en genieten van een wijntje in het klimaat van Alajuela, want dat is een stuk aangenamer dan San Jose. Vanuit het centrum gaan verschillende bussen naar de rand van de stad.
Met een auto is wel af te reizen naar Poas, La Paz of los chorros, ook een trip naar Grecia is voor een middag de moeite waard. Mocht de tijd en reisruimte krapper zijn dan kun je nog altijd naar de bioscoop en even een wandelingetje maken door de mall dat kan in de mall internacional, op loopafstand vanaf Alajuela centrum, of Real Cariari, met de bus bereikbaar vanaf TUASA Alajuela centrum. Of de middag uitpuffen in parque central met een ijsje van POPS en 's avonds een broodje eten in Santa Barbara.
TransNica, like TicaBus, has buses leaving San José every hour starting as early
as 4am until noon when their respective “ejecutivo” (executive) service leaves.
The cost for a one way ticket for regular service from San José to Managua
is US$26.67, while the return is US$28.75.
The “ejecutivo” is US$36.75 and US$40.25 for the return.
The executive service on TransNica includes more leg room, lunch and WiFi.