Wij hebben gisteren vliegtickets voor 2 maart Costa Rica geboekt en gaan 2 weken mee met een groepsrondreis.
Uiteraad eindigen wij deze 2 weken in San José.
Wij hebben vanaf daar nog een dag of 8 om zelf te reizen. Onze voorkeur gaat momenteel uit naar Puerto Viejo.
Ik hoop op tips mbt vervoer (openbaar) naar Puerto Viejo en of je harde koffers mee kan nemen in de openbare bussen?
Heeft er nog iemand tips voor leuke accommodaties in Puerto Viejo?
vanaf de ‘Terminal del Caribe’ vertrekken de bussen rechtstreeks naar Puerto Viejo en de rit duurt ongeveer 4 1/2 uur.
Je kan gewoon harde koffers meenemen die in het bagageruim onder de bus worden geplaatst
(ga evt. rechts in de bus zitten als je je koffers in de gaten wilt houden).
Er zijn veel mooie hotels ten zuiden Puerto Viejo, keuze genoeg,
wij vinden bijv. de Playa Chiquita lodge prima en het zit direkt aan het strand.
Een alternatief voor het openbaar vervoer zijn transferbussen.
Bijvoorbeeld de Interbus.
Deze halen je op bij je hotel in San José en brengen je naar je hotel in
Puerto Viejo.
Okay super bedankt alvast voor de tips…
Had ik nog hierover een paar vragen:
Deze hotel/lodges moet je deze voor de maand Maart van te voren vast leggen of is er keuze genoeg om op de bonnefooi naar Puerto Viejo af te reizen?
Bus schedule Costa Rica deze link heb ik hier op het forum gevonden betreffen dit de bussen, welke vertrekken vanaf Terminal Caribe? Moet je hier tickets voor reserveren of kun je die op de dag zelf bij de Terminal kopen en gaan de bussen dagelijks?
Deze transfer/interbussen zijn dit ook publiekelijke bussen of privé bussen en waar regel je deze?
Je gaat voor een week naar Puerto Viejo, het is hoogseizoen.
Wil je een bepaald hotel dan is het verstandig dit vooraf vast te leggen.
Alle bussen richting Guapiles, Limon, Cahuita, Puerto Viejo gaan vanaf het station Caribe. Ze gaan meerdere keren per dag. Verstandig is de dag voor vertrek een kaartje te kopen.
De interbus is een lijndienst. Ze pikken mensen op bij hotels in San José en brengen ze bijvoorbeeld naar de hotels aan de Cariben. www.interbusonline.com Je moet vooraf reserveren.
Hou er rekening mee dat Interbus wel vele malen duurder is! Wij hebben alles met lokale bussen gedaan en dat is prima te doen. Het zijn geen hele luxe bussen, maar je hoeft er ook niet zo gek lang in te zitten en onderweg stoppen ze ook nog een keer om te plassen en een bakkie te doen.
Hotel reserveren in Puerto Viejo zou ik persoonlijk niet doen er is super veel keuze in het ‘stadje’ zelf of verderop langs het strand. Er is altijd wel ergens plek. Maar als je een voorkeur hebt voor een bepaalde locatie kan het natuurlijk geen kwaad.
Bedankt tot zover voor de reacties. Ik heb gekeken op de site van interbus en dat word 60 dollar per persoon per enkele reis incl reizen met een koffer.
Ik weet niet wat de gewone bussen kosten, ik las ergens dat deze vaak niet meer dan 7 dollar kosten??? Moet je bij de gewone bussen ook extra betalen voor de koffers?
Wij komen vanuit de (groeps)rondreis 's middags in San José terug en willen de dag erop zelfstandig naar Puerto Viejo. 's middags de tickets kopen voor de dag erna is dus voldoende op tijd? Al zijn wij ook 12 dagen ervoor als we in San José zijn de tijd om de tickets te kopen/reserveren…
Okay ik lees dus dat het boeken van een hotel vooraf niet persé noodzakelijk is. Nu verblijven wij vermoedelijk 8 nachten in Puerto Viejo.
Mogelijk dat we 3 nachten in Puerto Viejo zelf willen zitten en 5 nachten in een lodge in buurt van playe Cocles.
In Thailand had je vaak hotel reisbureautjes in dorpjes/stadjes zitten waar hotels goedkoper te boeken waren dan direct bij de hotels zelf en je hoefde dan niet alle hotels af om te informeren van beschikbaarheid en prijs. Hoe werkt dit in Costa Rica/Puerto Viejo? Kun je voor 8 nachten nog korting bedingen?
Ja, als je een week in een hotel zit kun je meestal wel een weekprijs maken. Extern boeken heeft eigenlijk geen zin, er is meestal geen boekingssysteem dus als je wil weten of een hotel vrij is zul je naar de eigenaar moeten gaan en daar een prijs mee maken. Gelukkig zijn veel hotels klein en gerund door de eigenaar dus heb je direct de juiste persoon te pakken voor een goede prijs.
Het gaat een publiekelijke bus naar Puerto Viejo worden. We hebben Azania bungalow voor 4 nachten vastgelegd.
Wij houden dan nog 4 nachten over en beslissen wij in Costa Rica of zelfs in puerto Viejo hoe wij deze laatste 4 nachten gaan invullen…
Als Puerto Viejo heel goed bevalt, blijven wij langer en anders misshien iets op de weg terug richting San José… Iemand nog tips?
Ik heb begrepen dat in Puerto Viejo 1 bank is. Wij nemen zowel pinpas Rabobank als Ing mee. Waarschijnlijk ook nog een creditcard, ik neem aan dat het dan toch moet lukken om te pinnen???
Ja dat gaat goed komen met pinnen.
Onderweg tussen Puerto Viejo en San Jose zul je niet veel interessants zien om te blijven. Je ziet bergen, plantages en vlaktes. Dan een klein beetje Limon (waar je niet wilt zijn) Cahuita, en Puerto Viejo.
Er is 1 bank in Puerto Viejo waar je met Nederlandse pinpassen kunt pinnen. Deze zit meen ik om de hoek bij BCR. Zijstraat van de mainroad. LET OP: de bank staat niet op de plattegrondjes die je bijna overal kunt krijgen, maar ze weten bij het hotel ongetwijfeld waar je moet zijn.
Als je nog 4 dagen hebt om in te vullen zou ik overwegen om een transfer te nemen naar Bocas del Torro in Panama. Kun je in Puerto Viejo regelen. Neem voor de zekerheid je retour vliegticket mee, dat willen ze soms zien bij de douane. Bocas is erg leuk en mooi om heen te gaan en een paar dagen te chillen! Wij zijn naar Playa Bluff gegaan. Toplocatie met mooi strand voor de deur. Wordt gerund door Nederlanders, circa 30 min vanaf het dorp.
PS: Nog een tip. Wij hebben behoorlijk wat problemen gehad met pinnen (Rabobank en ING). Ook al staat er een maestro logo op de automaat pinnen lukt niet… Banco San Jose accepteert beide passen (rood met witte leeuw als logo). Neem voor de zekerheid de pincode van je creditcard mee dan kun je bij evt daarmee geld opnemen bij de pinautomaat.