Van Puerto Viejo naar Corcovado

Hallo!

Het liefst zou ik na Puerto Viejo naar Corcovado willen gaan (waarschijnlijk Drake Bay), met het openbaar vervoer. Alleen vraag ik me af of er een verbinding is tussen deze 2 plaatsen. Of gaan alle bussen via San Jose? Of is er misschien een andere mogelijkheid (eventueel met een overnachting ‘onderweg’).

Ik hoor graag meer info, alvast bedankt!

Je ontkomt eigenlijk niet aan reizen via San Jose, en met zo’n trip zou ik zeggen, doe jezelf een plezier en maak een overnachting in de buurt van San Jose. Pik nog een koffie plantage of een vulkaan mee en reis daarna door.

Bedankt voor je tip! Dus het is onmogelijk om die route af te leggen zonder via San Jose te reizen? Dan zou het inderdaad beter zijn om ergens in de buurt van SJ te overnachten. Koffieplantage en/of vulkaan lijkt me leuk! Iemand tips voor zo’n plaatsje?

Nou, onmogelijk niet. Je kunt ook verder via het zuiden gaan en de route richting Turrialba/Cartago pakken, dat is de oude weg en is wel een hele mooie route, maar die weg kost wat meer tijd. Ben je afhankelijk van openbaar vervoer dan is het niet zeer waarschijnlijk dat een bus die route neemt.

Bijna alle toeristische plaatsen hebben wel een verbinding met San Jose, dat is ook het makkelijkste om uit te zoeken als je de weg niet helemaal kent.
Als je er voor kiest om een nachtje (of 2) in de buurt van San Jose te zijn dan moet je je niet te veel richten op een plekje in de stad. Je zou eventueel ook naar Alajuela af kunnen reizen (de stad waar het vliegveld ligt). Vanuit daar kun je eenvoudig naar de Poas vulkaan, en zijn er verschillende koffie plantages te bereiken. In de regio van de Poas wordt veel koffie verbouwd vanwege de vruchtbare grond. Verschillende tour operators bieden een combinatie aan Poas/plantage. In en om Alajuela zijn verschillende hotels te vinden met europese eigenaren, die willen je ook altijd wel op weg helpen.

Van Puerto Viejo naar San José en dan in San José met een taxi naar het busstation van Tracopa. Daar pak je de bus van Tracopa naar Palmar Norte, of een die verder naar het zuiden gaat. In Palmar Norte uitstappen en dan pak je een taxi naar Sierpe. Daar moet je om 11:00 A.M. zijn, want dan vertrekt de boot naar Drake Bay.
Kijk op Bus schedule Costa Rica voor alle vertrek- en aankomsttijden.
Goede reis,
Otto
www.elmonofeliz.com
Ojochal

Thanks voor de reacties. We willen met het openbaar reizen, dus dan zit er blijkbaar niks anders op dan via San Jose te reizen. Misschien is het een rare vraag, maar is het ook mogelijk om via Panama te gaan? Misschien dat daar een weg is die beter/sneller is? Of is dit juist omslachtig en raden jullie toch aan via San Jose te gaan? Ik ben benieuwd!

Er gaat grofweg 1 snelweg door centraal amerika. Reizen via Panama is omslachtig :slight_smile:

Als je kiest voor het openbaar vervoer moet je er rekening mee houden dat je gewoon veel reistijd kwijt bent, tijd die je anders aan leuke dingen zou kunnen spenderen. Daarom is het te overwegen toch een huurauto te nemen. Je hebt dan alle vrijheid en kunt op plekken komen waar je met het OV nooit zult komen.
Als je met het OV wilt reizen zou je ook kunnen overwegen je vakantie te starten met een vlucht van San José naar Drake Bay. Dus je route andersom doen.

Eigenlijk twijfelen we ook nog steeds of we wel of geen auto gaan huren en dus wel of niet met het openbaar vervoer gaan reizen. Het is een beetje dubbel… Van de ene kant vind ik het juist leuk om met het OV te reizen omdat je op die manier toch wat meer van de lokale bevolking ziet. Van de andere kant is het natuurlijk heel makkelijk als je niet hoeft te kijken naar bustijden / aansluitingen enz enz en je gewoon overal heen kunt rijden waar je wil. Maar dan is er natuurlijk ook nog het prijskaartje dat aan het huren van een auto hangt. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar wat ik tot nu toe heb gezien viel me tegen qua prijs. Wat is het bedrag dat je minimaal moet rekenen voor het huren van een auto per week? Keuzes, keuzes…