Mijn naam is Bianca en eind november vertrek ik samen met mijn vriend naar Costa Rica. Mede dankzij tips van o.a. dit forum heb ik een route voor onze reis gemaakt. In totaal hebben wij 26 dagen en aan het einde van de reis eindigen wij in Panama (via Bocas del Toro naar Panama City).
We willen voor de reis een auto huren.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor onze reis; is de route goed te doen (is het een logische route), adviseer je om iets toe te voegen of weg te laten, wat vind je van de indicatie van de nachten (korter of langer)?
San Jose (1 nacht; alleen voor aankomst en daarna direct door)
Ballene/Uvita (2 nachten); nu begreep ik via Monofeliz dat er helaas geen walvissen te zien zijn in deze periode. Hij heeft mij enkele alternatieven gestuurd. Ik ben ook benieuwd naar jullie tips? De reis naar Corcovado is lang en we willen die ergens breken.
Corcovado (3 nachten; waarvan 1 nacht bij Sirena Ranger Station) heeft iemand ervaring met een touroperator die een overnachting aanbiedt in Sirena?
Manuel Antonio (1/2 nachten)
Monteverde (2 of 3 nachten)
Tenorio (1 nacht)
Arenal (2 of 3 nachten)
Rincon de Vieja (1 nacht)
Tortuguero (2 nachten)
Cahuita of Puerto Viejo (1 of 2 nachten)
Bocas del Toro (2 nachten)
Panama (2 nachten)
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Bedankt alvast!
Om de reis wat logischer te maken qua route kun je het beste Rincon en Arenal omdraaien.
Dus eerst naar Rincon dan naar Arenal en dan naar Tortuguero.
Het beste kun je de trip van La Fortuna naar Tortuguero doen met een tussenstop in Sarapiqui.
Willen jullie Corcovado via Puerto Jiménez of via Drake Bay bezoeken?
In Drake Bay raden wij twee locaties aan om te overnachten. Dit zijn Finca Maresia en Cabinas Manolos. Manolos heeft een touroperator en biedt goede en betaalbare tours met overnachting(en) in Sirena. Toeristen die bij Finca Maresia overnachten en naar Corcovado willen, worden naar de touroperator van Manolos doorverwezen. Voor Monteverde zouden wij 2 nachten uittrekken en een extra nacht reserveren voor Rincón de la Vieja. Die dag zou je dan kunnen gebruiken voor een bezoek aan Rio Celeste (een waterval). Als jullie 3 nachten voor Arenal uittrekken dan raden wij een (dag)bezoek natuurgebied Caño Negro aan.
Ik denk dat we Corcovado via Drake Bay willen bezoeken. Hebben geïnformeerd bij Manolos en denk dat we hier eea willen regelen.
Heb ook nog een optie gevonden dat je van Los Patos naar Sirena wandelt (duurt 6 a 7 uur) en dan de dag erna vanuit Sirena terug gaat met de boot naar Drake Bay. Er blijft dan weinig tijd over om rondom Sirena te wandelen denk ik.
Heb het reisschema aangepast:
San Jose (1 nacht)
San Gerardo de Dota (1 nacht)
Corcovado (3 nachten; waarvan 1 nacht bij Sirena Ranger Station)
Hallo Bianca,
ik heb te weinig Costa Rica ervaring om me er echt mee te bemoeien maar nog wel deze tip. Als je van Tenorio naar Rincón de la Vieja via Liberia reist en je zoekt nog onderdak vlakbij Rincón de la Vieja, kijk dan eens hier: www.elsolverde.com. In Curubandé, vlabij het park, leuke mensen, prima accommodatie, heel redelijk geprijsd. De reviews op diverse sites zeggen genoeg. Mocht je met ze in contact komen, doe ze de groeten van Willem de hondenwandelaar.