Van san carlos naar san juan de nicaragua

Als je de boot neemt van san carlos naar el castillo en daar enkele dagen verblijft,kan je dan een boot nemen naar san juan de nicaragua?

Hola

Vanaf San Carlos gaan er langzame en snelle boten naar San Juan de Nicaragua. Deze gaan allemaal via El Castillo. Het is aan te raden om de snelle boot te nemen. Deze gaat elke dinsdag en vrijdag vertrek 7.30 El Castillo. Het is aan te raden om van te voren te reserveren en ook vroeg bij de boot te zijn, zodat je nog een redelijke plek kunt krijgen. Snelle boten varen niet in februari en maart. De boten varen op andere dagen en tijdstippen weer terug. Het is aan te raden om de tijden van tevoren te checken, want bovenstaande was toen ik er was in 2010. Maar grote kans dat dit gewoon nog hetzelfde is.

Ikzelf ben in San Carlos en El Castillo geweest, op aanraden van de lokale mensen niet naar San Juan de Nicaragua. Mij werd vertelt dat dit niet zo heel bijzonder is. Natuurlijk is de tocht over de rivier wel heel mooi, daarom zou ik eerder kiezen om bijv een bezoek te brengen aan Reserva Biológica Indio-Maíz en/of het eiland Solentiname.

Saludos
Sole

Bedanktvoor de snelle reactie.Ben van plan door te gaan naar Bluefields en een tijdje te blijven in Pearl Lagoon en dan terug met bus of vliegtuig naar Managua

Klinkt goed! zelf helaas in beide plaatsen nog niet geweest, komt nog :slight_smile:
Heb van veel reizigers gehoord dat Bluefields niet de moeite waard, Pearl Lagoon daarentegen positieve verhalen overgehoord. Ga je nog naar de Corn Islands of de Pearl Keys?

Corn islands weet nog niet goed,pearl keys daarentegn spreekt me meer aan,als we daar een bootje kunnen vullen,we zien wel.In elk geval leuk om deze reacties.Zeg even kort wat we gaan doen,kun je ook je mening over geven.We hebben 3 weken,gaan direct naar Granada(Hostal Oasis 4 nachten greserveerd).Hangen wat rond,Massaya,lago di Ojo en Granada zelf.Steken over naar isla de ometepe en blijven daar een dag of 3 a 4.Varen via san carlos naar el castillo(2 dagen ) en gaan door tot Bluefields.Daar weet je het al.Hebben we tijd over spenderen we overige tijd in Leon en omstreken.Graag je mening.Doei

Hey,

Idd goed idee om meteen naar Granada door te gaan en daar een tijdje te blijven. Hotel Oasis is prima en ligt midden in het centrum. Altijd leuk om uitstapjes te maken naar Masaya, Laguna de Apoyo, Mombacho, etc.

Isla de Ometepe is heel erg mooi, nadeel is dat als je maar een paar dagen gaat, een keuze moet gaan maken in welk(e) gedeelte(s) van het eiland je wil verblijven, want er is teveel te doen en te zien. Moet wel rekening houden met een paar uur reistijd van openbaar vervoer van/naar Isla de Ometepe en op Isla de Ometepe zelf rijdt er minder openbaar vervoer en zijn reistijden ook lang.

Elke maandag en donderdag 2pm gaat er een boot van Granada naar San Carlos (16 uur, C$200 enkeltje) via Altagracia (Isla de Ometepe) (5 uur, C$80 enkeltje). Deze vaart op dinsdag en vrijdag 3pm terug. Voor bestemming Isla de Ometepe zijn er dagelijkse ferry’s tussen San Jorge en Moyogalpa (Isla de Ometepe) (60 min, $3 enkeltje).

Ik heb ook de tocht naar San Carlos gemaakt, per bus en per boot. Ik raad de bus aan ($7.50 enkeltje), omdat die er ‘maar’ 6 uur overdoet, scheelt een hoop tijd. Als je perse per boot wilt, zorg dan dat je 1e klas zit, maar verwacht geen enkel comfort. Je kan ook per vliegtuig als je het geld er voor over hebt.

San Carlos en El Castillo zo kort mogelijk houden, is niet veel te beleven naast de toeristische bezienswaardigheden. Je krijgt hier wel een indruk van het echt Nica leven. Als je een beetje Spaans spreekt probeer dan daar contact met de lokale bevolking te maken en je hebt een geweldige tijd daar.

Ik vroeg me af hoe je van El Castillo of San Carlos naar Bluefields wilde reizen. Per vliegtuig is deze verbinding niet mogelijk en per bus en boot wordt dit een enorme reistijd en (meerder keren) overstappen.

Van Bluefields naar Pearl Lagoon gaan beperkt panga’s (boten), dus goed informeren en je bent veel reistijd kwijt. Om daarna nog eens naar León te gaan, helemaal aan de andere kant van Nicaragua, is niet haalbaar.

Gezien de 1,5 week die jullie nog hebben, is het zonde om de meeste tijd kwijt te zijn aan het reizen zelf. In het caribische gebied en rio san juan is de weinige infrastructuur vaak beperkt, langzaam en slecht. De plekken die jullie willen bezoeken liggen ver uit elkaar. Daarom raad ik aan om na Isla de Ometepe of voor de regio rio san juan te kiezen, dus: San carlos, El Castillo, Islas Solentiname, Reserva Biológica Indio-Maíz (jungle). Van San Carlos kun je dan naar Managua vliegen. Of de caribische kust, dus: Bluefields, Pearl Lagoon, (Pearl Keys eventueel) in combinatie met de Corn Islands. Via Corn Islands of Bluefields kun je dan naar Managua vliegen.

Het is handig om een goed beeld te krijgen van al je reistijden. Je zult merken dat je heel weinig tijd hebt om dingen te doen/zien, dus pik alleen die dingen eruit die je echt wilt zien/doen en laat de rest zitten.

Ik hoop dat je er wat mee kunt. Als je nog dingen wilt weten, hoor ik het wel.

Saludos,
Sole

Dit vind ik nu zo leuk aan zelf je reis in elkaar steken ,geen voorgewarmde troep mar alles lekker zelf plannen.100´% gelijk heb je maar ik zou graag op pearl lagoon geraken.Dus veranderen plan,we vertrekken 16/01 van isla ometepe,gaan terug naar Managua,vliegen naar Bluefields,proberen daar via panga naar Pearl lagoon te gaan,dan hebben we daar toch wat tijd.Hebben we het gezien dan keren we per bus of in noodgeval per vlietuig terug naar Managua en spenderen we laatste dagen event in Leon,zitten daar al dicht bij Managua kwestie van de terugvlucht niet te missen.Dus tussen isla ometepe en terugvlucht zitten nog 14 dagen,dat lijkt mij te doen.Graag nog eens je klare kijk op dit alles.Bedankt voor de prachtige info

Dit is wel haalbaar. De terugreis van Pearl Lagoon naar Managua/León is ongeveer een dag reizen, vliegen is daarom handiger. Grappig dat jullie op hetzelfde moment als ik ook in Granada zullen zijn. Ik vlieg namelijk 5/1 op Managua en ga dan ook direct door naar Granada :slight_smile:

Tot in Granada misschien en thanks for the information

Hallo nog eens ,is het nodig om de vlucht managua naar bluefields te reserveren of is er altijd plaats?

Ik geloof dat het wel meevalt en er wel plaats zal zijn. Maar ik zou wel de eerste week dat je in Nicaragua bent gaan boeken, voor de zekerheid.

Hi sole,heb besloten om 4 dagen in Granada te blijven,5 dagen op isla ometepe en dan te vetrekken nar pearl lagoon.Daar zou ik ca 9 dagen verblijven(corn island lijkt me te opgeblazen en laat ik dan ook links liggen)Pearl lagoon trekt me aan,heb nog leuke uitstap gevonden ter plaatse).Als ik nog tijd heb trek ik nog 2 dagen uit voor Leon maar alleen maar als…p deze manier vermijd ik zoals je zei het vele tijdsverlies met reizen.Van de 9 dagen pearl verblijf ik er 6 ter plaatse

Is prima te doen. Is je plaatselijke uitstap toevallig de Pearl Keys? Dat is zeker de moeite waard heen te gaan :smiley: De Corn Islands zijn idd toeristisch, maar ook weer primitief. Ik begrijp dat je alles zo min mogelijk toeristisch en zo back-to-basic mogelijk wil, dus dan zijn Pearl Lagoon (en eventueel Pearl Keys) helemaal top. Leuk dat je kiest voor meer het echte Nica leven en culturen van Nicaragua i.p.v. de meer voor de hand liggende toeristische plaatsen. Ga je geen spijt van krijgen!

Kijk even op google naar Pearl Pink Island en je zal begrijpen waar ik 3 dagen zal uithangen.(Grape Caye).Once in a lifetime

Dat zijn de Pearl Keys…Heel vet :smiley:

Overweeg ook om naar de Pearl Keys te gaan, en ben benieuwd of jij daar op Pearl Pink Island nog kon reserveren, want kreeg zelf geen reactie terug.
Zag net op FB dat je het natuurlijk ook altijd nog kan kopen! :slight_smile:

Ik ga eerst 5 dagen naar Granada,dan 6 naar isla ometeppe,dan vlucht naar bluelields en 8 dagen pearl lagoon.Tijdens deze 8 dagen ga ik 3 dagen naar pink pearl island. 3 mails teruggekregen met tel dat wanneer we beslisten om te komen ter plaatse een telefoontje te geven en ze komen ons oppikken.Event laatste 2 dagen Leon en dan naar donker regenlandBelgie.Groeten

beste reizigers!
ik wil voor een lang weekend vanuit Granada naar pearl Lagoon.
weet iemand hoelang je onderweg bent vanuit managua met de bus en boot naar pearl lagoon?. … en weet iemand nog een leuk hostel in blue lagoon of andere tips?

Hola,

In een weekend van Granada naar Pearl Lagoon en weer terug gaat niet lukken. Je bent zeker een dag kwijt aan de heenreis. Je kan op twee manieren naar Pearl Lagoon: via El Rama en via Bluefields. Als je via El Rama gaat neem je de bus vanuit Managua naar El Rama en via El Rama een pangaboot naar Pearl Lagoon. Als je via Bluefields gaat, ga je per vliegtuig (La Costeña) vanuit Managua en in Bluefields per boot naar Pearl Lagoon.

Met bus van Granada-Managua is een uur
Met bus van Managua-El Rama is zo’n 6 uur, met boot El Rama-Pearl Lagoon is zo’n 2 uur
Met vliegtuig van Managua-Bluefields is ongeveer een uur, met boot Bluefields-Pearl Lagoon is zo’n 3 uur

Er zijn verschillende leuke hostels/hotels in Pearl Lagoon. Bijv. Queen Lobster en Casa Ulrich.

Saludos,
Sole

P.S. Graag nieuw topic openen als de inhoud niet met topic titel overeen komt!

Ik zou zeggen ,boot binnenlandse vlucht van Managua naar Bluefields(1u),let op bagage is soms niet mee met de eerste 2 vluchten en komt later met het grotere vliegtuig rond 16u(daaag pangaboot en vast in Bluefields),enfin de boot naar pearl lagoon en je kan logeren ondertussen in de queen lobster(restaurant en 1 comfortabel hutje naast het restaurant)aanrader,heeft warme douche,jawel warme douche en lekkere langoesten,reserveren als je kan.Heb je geen plaats dan zonder reservatie overnachten op 50m verder bij Fred.Voila