medio februari 2008 willen een maat en ik Zuid Amerika bezoeken. Onze hoofdoelen zijn:
Peru - Lima, Cuzco, Machu Picchu, Lake Titicaca
Bolivia - la Paz, Salar de Uyuni, Sucre
Brazilie - Iguassu watervallen, Sao Paulo, Rio De Janeiro
Zelf heb ik een planning voor 2 maanden en ik heb een aantal vragen:
Moet Machu Picchu (incl. treinrit van Cuszo naar MP) echt ruim vooraf geboekt worden? Zo ja, hoe kunnen we dat doen?
Hoe kunnen we het best reizen tussen Sucre en Iguassu? we willen eigenlijk niet vliegen omdat je met vervoer via land veel meer meemaakt dan door de lucht. Argentinie trekt ons meer dan Paraguay (voornamelijk omdat ik niets van Paraguay weet). Is dit gebied goed te doorkruisen met bus/trein en welke route raden jullie aan?
Ik weet dat 2 maanden voor deze reis vrij kort is maar we gaan er toch voor. Hopelijk hebben jullie goeie tips!
Als je deze hoogtepunten aan wilt doen en rekening houdt met lange reisafstanden met de bus, is deze route wel te doen. Het zal in ieder geval een mooie reis worden.
Van Sucre zou je met de bus naar Salta in Argentinie kunnen gaan. Leuke stad met mooie omgeving voor bijv autohuur voor enkele dagen, zoals de dorpen Cafayate en Cachi bezoeken. Mooie routes om te rijden. Van Salta kun je met de bus door naar Iguazu.
Door Paraguay is zeker niet de meest begaanbare route, en het land zelf schijnt (hoor ik uit verhalen) wat minder interessant te zijn.
Sao Paulo is een tussenstop die je gemist kunt hebben, Rio is des te meer interessant (in 24 uur ben je met de bus van Iguazu in Rio).
Hoe was de reis die jullie zouden maken?
Ik neem aan dat je nu terug bent.
Precies dezelfde hoogtepunten heb ik op mijn verlanglijstje staan en ik ben benieuwd of dit goed te doen was in de tijd dat je weg was.
Heb jij een reisplanning voor mij? Dan kan ik die van mij daarop aanpassen.
Het ligt een beetje aan de periode…wij waren in Juli in Cuzco en we konden bijna niet meer naar de Macchu Picchu omdat alle treinden volgeboekt waren. Uiteindelijk toch nog gelukt…Toch verstandig dus om minstens een of twee weken van tevoren te boeken. Wij hebben de jungle tour gedaan…4 dagen maar echt de moeite waard.
Deze reis lijkt me ook wel wat ja, ik ga waarschijnlijk de reis andersom doen; beginnen in Rio en eindigen in Lima. De bestemmingen die jullie noemen wil ik ook aandoen.
Ik wilde ook twee maanden uittrekken voor deze reis, waarvan drie/vier weken in Rio.
Misschien plak ik er een maandje aan.
Momenteel zit ik te denken aan de periode maart en april (en misschien mei)
Nu kom ik vast heel onbezonnen over: maar hoe zit het bij de grenzen in Zuid-Amerika?
Ik wilde per bus gaan reizen, maar hoe kom je daar de grens over? Ik hoorde al dat ze niet HEEL streng zijn bij de grenzen daar, maar zijn er belangrijke dingen waar ik aan moet denken of kom ik met m’n paspoort overal door?
Ik had opgezocht dat Visums niet nodig zijn voor korte verblijven op visumdienst.nl
Ik ben 2 jaar geleden in Br en Arg geweest en totaal geen problemen bij de grens. Je vult gewoon een lijstje in en je krijgt een stempel in je paspoort.