Van La Paz naar Salta

Hallo,

ik zal in augustus van La Paz naar Salta reizen en heb ongeveer 3 weken tijd om van a naar b te komen. Het plan is om via Oruro met de trein naar Tupiza te reizen en daar een tour te boeken. Daarna de grens over via Villazon en in Argentinie Quebrada de Humahuaca (Tilcara, Purmamarca, Humahuaca), El Cafayate en omgeving te bezoeken.

Graag zou ik wat ervaringen en tips van jullie willen weten of dit haalbaar is (met name de treinreis), mn omdat ik het als solo reiziger wil doen.

Suggesties voor hostels en tour operators altijd welkom!!

Alvast bedankt!!

Groetjes Karin

Je slaat op deze manier wel 1 van de mooiste stukken van zuid amerika over, namelijk het gebied vanaf Uyuni naar het zuiden.
Ik zou vanuit Oruro via Uyuni per jeeptour naar San pedro de atacama chili gaan en vanaf daar per bus naar Salta.
Dit stuk mag je eigenlijk niet overslaan als je zo dichtbij bent.
Veel mooier als de Quebrada de Humahuaca.

Je moet de zoutvlaktes van Uyuni zeker niet overslaan die zijn erg mooi en indrukwekkend, en veel mooier dan de Quebrada. Ik heb de zoutvlaktes van Tupiza naar Uyuni gedaan en dat was een zeer mooie rit!
Qua tijd lijkt mij dit ook haalbaar…

Die zal ik ook zeker niet overslaan… het plan was om ze vanaf Tupiza te bekijken… Heb gelezen dat daar betere tour organisaties zitten en het een leuker dorp is dan Uyuni… maar Uyuni - Salar Uyuni - Tupiza is ook een optie natuurlijk.

De route vanuit Tupiza is zeker top, je waant je af en toe alleen op de wereld.
Goede touroperator is dan el grano de oro…
En de ik vond de grens overgang, van Salta naar Tupiza goed te doen…

Met een paar mensen zijn we een uitgebreide site over Bolivia aan het opzetten (http://www.boliviaje.com), waarin veel tips over het reizen in Bolivia. Waar slapen, waar eten, reizen, etc. Vooralsnog in het Spaans, maar binnenkort ook in het Engels, Frans en Nederlands. Ik zelf woon inmiddels 14 jaar in Cochabamba en heb alle hoeken van het land bezocht. Vooral ook kleine dorpjes en achteraf gebieden. Mocht je nog vragen hebben, schrijf dan gerust.