Van LA naar San Francisco via Highway 1

In de route die wij gaan volgen willen we van LA naar San Francisco gaan via Highway 1, het schijnt dat deze route de moeite waard is naar wat ik gelezen heb, ondanks dat deze route een stuk langer is.
We willen in principe in 1x vanuit LA naar San Francisco is dit te doen?
Of beter toch ergens een overnachting? en waar dan het beste overnachten?

Alvast bedankt

Hallo,

Wij hebben Highway 1 ook gereden en hebben onderweg 1 overnachting genomen. In 1x doorrijden kan natuurlijk wel maar ik zou het niet adviseren, er is zoveel moois te zien onderweg, daar moet je wel de tijd voor nemen.

Als je de route in 1x zou doorrijden is dit ook wel vermoeiend volgens mij ben je dan 8 uur of zo onderweg.

Wij hebben overnacht in Pismo Beach maar er zijn natuurlijk genoeg andere leuke plaatsjes onderweg

succes
Gr Cindy

1 like

Hey Cindy,

Klopt dan ben je zelfs bijna 9 uur onderweg volgens google maps Google Maps

Wat kun je daar allemaal doen/is te zien in Pismo Beach?
Bedankt voor de tip!

Iemand overigens een idee of ik dit gewoon op de navigatie kan instellen dat ik via Highway 1 wil gaan? Of moet ik iets van landkaarten meenemen hiervoor? Want standaard gaat hij via een andere weg namelijk.

Alvast bedankt.

Mark

Via route 1 is echt de moeite waard !
Joke en ik deden er een volle week over, om overal en op heel veel plaatsen tijd uit te trekken voor bezoeken. Die mogelijkheden zijn er met tientallen, en allemaal aanbevelenswaardig.
Deze week heeft ons niet berouwd.
Overnachtingen kan men onder weg vinden in een van de vele motels. Op zoek gaan daarvoor omstreeks 17 uur kan geen probleem zijn van ‘volzet’. Later op de avond kan dit soms wél.
GENIETEN moet het ordewoord zijn.

Succes

Guido

1 like

Hallo,

Highway 1 moet je gewoon een keer gereden hebben. Je zal er zeker geen spijt van krijgen. Het is geweldig mooi daar.
Wij hebben een overnachting gehad in Buellton, zodat we de volgende dag Hearst Castle konden bezoeken. Uiteindelijk hebben we Hearst Castle toch niet bezocht ivm lange wachttijd op dat moment. Het schijnt wel erg mooi te zijn.
Een 2e overnachting was in Santa Cruz. Net voor Santa Cruz heb je de 17 Miles Drive, wat ook een mooi stuk van de route is. Hier hadden we nog wel wat meer tijd willen rondkijken.

https://picasaweb.google.com/102314380941053107345/Amerika2011?authkey=Gv1sRgCKrBnZ-o8rfnVw#5638328191659125266

Veel plezier

José

1 like

Wij hebben ook de highway 1 gereden en ook overnacht dichtbij Hearts castle. Wij zijn daar ook geweest maar vonden er niks aan. Goed smaken verschillen. De tomtom gaf bij ons de highway 1 aan. 17 mile drive is ook echt een aanrader bij Santa Cruz.

Veel plezier, genoeg hotels/motels onderweg,campings

1 like

Ok, misschien toch maar overwegen om ergens op de helft te overnachten.
Meer dan 1 overnachting zal er niet in zitten vanwege de rest van ons programma: eerst 5 dagen New York en vervolgens vliegen we naar LA en krijgen we de auto om achtereenvolgens naar San Francisco, Yosemite National Park, Death Valley, Las Vegas en de Grand Canyon te gaan.

Het is beter de route andersom te rijden. Dus van San Francisco naar Los Angeles, omdat je de zee dan aan je rechterkant hebt en alle mooie uitkijkpunten en parkeerplaatsen ook aan de rechterkant zijn. Zeker meer dagen voor uittrekken!

Dit is geen optie meer omdat onze vlucht naar LA al geboekt is.

Wij reden ook van LA naar SF. Andersom is makkelijker, maar zo is het ook goed te doen. Gewoon regelmatig stoppen en uitstappen.

Het voordeel van LA naar SF is dan weer dat je dan met de zon in je rug rijdt :wink:

ik zou zowiezo een roadatlas kopen van rand mc nally byna by elke wallmart te koop of by een truckstop of groter tankstation meestal hebben ze wel een aanbiedingvan 7 a 8 dollar er staan ook citymaps in nu heb je the 2012 roadatlas of all the 2013 roadatlas is wel groot maar zeer overzichtelijk.
:wereld:

oja trouwens de huur voor navigatie is tegenwoordig best prijzig in de usa wij hebben hier tom tom gekocht met usa kaart was goedkoper dan hun navigatie en heb je geluk zit ie er gewoon in en kost hy niks dat is een gok.wij rijden zowiezo nog altyd op de kaart omdat er nog wel eens leuke dingen op staan als museums en of een bezienswaardigheid.gr rene:wereld:

We hebben via het reisbureau een auto gehuurd waar al een navigatie bij zit, maar toch bedankt voor de tip.
Ik had inderdaad ook al gezien als je deze los erbij huurt dat je makkelijk 40 euro per week kwijt bent, en als je hem dan idd 3 weken nodig hebt kun je net zo goed ene kopen idd.

Iemand nog tips voor een leuke plek om te overnachten en misschien een dag door te brengen zo halverwege de route LA>San Francisco?

Wij hebben twee overnachtingen gedaan tussen SF en LA. De eerste in Monterey en de tweede San Luis Obispo. Monterey was wel aardig. Wij hadden bewolkt weer en vandaar viel het strand een beetje tegen. Wel een enorm leuke avond gehad in het plaatselijke cafe, waar een karaoke show werd gehouden voor goed zingende mensen. Dus geen idioten die door een microfoon lopen te blerren.

San Luis Obispo - niet heen gaan. Niks te beleven.

ik lees hier over de 17 mile drive… meningen verschillen zullen we maar zeggen.
ik vond het het geld niet waard. je moet een kaartje kopen om langs golfbanen en grote huizen te mogen rijden en de kust die je onderweg al hebt gezien is 10 keer mooier dan het hoekje vd 17 mile drive. als ik dit geweten had dan waren we naar Monterey gegaan(nu kon het niet ivm de tijd) in Monterey is een heel erg gaaf Aquarium en het plaatsje opzich schijnt ook leuk te zijn.

Totally agree!! Aquarium in Monterey is wel de moeite. 17mile drive… viel mij ook sterk tegen.