Roadtrip door California. Iemand Tips?

Hallooo,

Ik ga met mijn vriendin voor 2 weken een roadtrip langs de kust van California maken. Ik vroeg me dus af of iemand wat tips heeft om sowieso te bezoeken. We houden erg van de natuur en surfen is voor mij een must. Maar alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt :slight_smile:

Stee

Hoi!
De Highway 1 is hardstikke leuk om langs te reizen, dus dat komt wel goed :wink: Van LA naar SF of andersom, maakt eigenlijk niet uit. In SF is meer leuks te zien en te doen, naar mijn mening.

Onderweg is Santa Cruz in ieder geval heel erg leuk, veel surfers daar! Een beetje oud hippie stadje. Erg relaxte sfeer, grappige winkeltjes en een van de beste Mexicaanse restaurant waar ik ooit geweest bent.

Big Sur schijnt ook super te zijn, maar heb ik zelf helaas geen ervaring mee.

Veel plezier!

Zou jullie wel aanraden om 3 dagen in San Francisco te blijven.
Via de 17-Miles Drive (een 27 km lange route met zeer mooie uitzichten, ingang Lighthouse Av. in
Pacific Grove) naar Carmel, een dromerig vissersdorp. Begin deze eeuw was het vooral
bewoond door dichters en schilders. Nu probeert men die sfeer van een 18de eeuws dorp zoveel
mogelijk te bewaren. (geen verkeerslichten, geen parkeermeters, geen huis nrs…)
Indien we nog tijd hebben : De op één na oudste missiekerk van Californië (1770) in een prachtige
tuin.(toegang gratis)
Via Hwy 1 langs de Pacific Ocean (Stille Oceaan) naar 't zuiden toe. De metamorfose ondergaan
van een ruwe en nevelachtige kust naar de brede zonnige stranden met palmbomen. Onderweg
passeren we :
-Point Lobos : pelikanen, aalscholvers, zeeotters, zeeleeuwen. . .

Big Sur : Hier vindt men deruigste maar ook de mooiste kust van de gehele U.S.A. (zegt men).
Regelmatig parkeerplaatsen om deze kust te bewonderen. Nepente : macrobiotisch Café
Amphora met een ademloos zicht op de Pacific Ocean.

Hearst Castle : ooit 't riante buitenverblijf van mediamagnaat W.R. Hurst. De bouw kostte 400
miljoen dollar. Het is een opeenstapeling van Europese en Klassieke kunstwerken (o.a.
wandtapijten uit Vlaanderen)

Pismo : 12 mijl ten zuiden van San Louis Obispo. Hier kan men met de auto op 't strand (enig in
Californië).
Veel plezier met jullie reisplanning
Guido

http://blog.seniorennet.be/1948guido/

Hey,
wij zijn vorig jaar ook via Highway 1 van SF naar LA gereden. Schitterend uitzicht.
we hebben in Pismo overnacht, en dat is heel goed meegevallen. Wij waren daar in een weekend, en dan komen er blijbaar veel ‘locals’ een dagje naar het strand, dus het was daar wel redelijk druk, maar er hing een heel toffe sfeer. En in Pismo werd er ook massaal gesurft. Wij logeerden in het Pismo beach hotel, op nog geen 5 min. wandelen van de pier en het strand.
Veel plezier.
greetz

De Big Sur(Pacific Highway) is zeker een aanrader daarnaast Yosemite National Park moet je zeker niet overslaan, ook Joshua Tree park is ook een aanrader maar goed is ook een beetje afhankelijk wat je zelf leuk vindt.

neem altijd een jerrycan benzine mee.die auto s slurpen benzine,en neem een goede zaklamp mee,de meeste wegen zijn onverlicht,[pech onderweg]vooral highway one.groet peter