In september gaan wij in een huurato het volgenderondje rijden: San Francisco - Yosemite - Death Valley - Vegas - Bryce - Page - Grand Canyon - LA - Highway 1 - San Francisco.
Nu weten we al wel wat over die route en over wat iedereen daar doet. Maar heeft iemand misschien wat ‘bijzondere’ tips voor ons. Dus dingen die niet iedere buslading toeristen ook doet? Ik denk aan leuke wandelingen in SF, bijzondere eetgelegenheden, grappige excursies, mooie plekjes…
Wij hebben ook zoiets rondje gedaan. Een paar tips: Op de Hw 1 (Big Sur) kan je met super uitzicht lekker eten bij Nepenthe (check op kaartje die je daar bij een info kan krijgen). Verder is het heel leuk om in een nationaal park te overnachten in een tent, maar zorg dat je dat hebt gereserveerd anders grote kans dat het vol is. Wat ook leuk is om te bezoeken is de Mystery Spot in Santa Cruz (zie hun site). Santa Cruz is sowieso een heel leuk stadje om te overnachten. 17-Mile drive bij Carmel is ook heel mooi om te doen. Bizar dure villas, veel zeeleeuwen/honden en super uitzichten. Bij Las Vegas ligt het Valley of fire state park. In de namiddag echt supermooi en heel rustig. Veel plezier!!
Je moet s kijken op deze website www.roadtripamerica.com/forum
Er staat ongelofelijk veel info op over roadtrippen in de USA. Aangezien het een Amerikaanse site is met moderaters die echt verstand van zaken hebben, zou ik je vraag daar nog eens stellen. Je krijgt binnen no time een reactie.
Ayla, bedankt voor de tip. Ik heb mijn vraag daar gesteld en inderdaad binnen 10 minuten een reactie.
Mijn vraag naar leuke restaurantjes e.d. blijft echt nog gedeeltelijk onbeantwoord. Ik zie overal wel hele lijsten, maar wat zijn jullie persoonlijke favorieten?
Wij hebben hetzelfde rondje (maar dan andersom) ongeveer 3 maanden terug gemaakt. Ons was geadviseerd om het andersom te maken, van SF naar LA omdat Higway 1 zo mooi is en je dan ook aan de kustzijde rijd. Achteraf zou ik deze keuze ook maken, zeker omdat je dan het mooiste voor het laatst bewaart ( Yosemity).
Deze slot canyon ligt in een indianenreservaat en is allen per begeliede excursie te boeken, in Page zitten een stuk of 4 bureau’s die deze excursie aanbieden en hier zit hooguit $1,- prijsverschil in. Dit is samen met Yosemity het mooiste dat wij tijdens onze reis gezien hebben. Het mooiste schijnt het er rond 12 uur 's middags te zijn ivm lichtinval, afhankelijk van de drukte is het de vraag of je om deze tijd daar wilt zijn. Je schijnt er dan over de fotografen met statieven te struikelen. Wij hadden de tour van 14 uur en vonden het echt supermooi. Verder ligt bij Page Horseshoe Bend, staat in weinig reisboekjes op moment dat je de afslag neemt denk je waar kom ik nu uit, maar is absoluut de moeite waard. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/horseshoebend/hm-horseshoebend-1-350.jpg
Wij vonden verder 17 mile drive bij Carmel gigantisch tegenvallen, Highway 1 is supermooi en zelfde uitzichten heb je hier ook alleen rij je hier tussen golfbanen en luxere huizen.
Bryce is ook helemaal geweldig, als je keuze moet maken tussen Bryce en Zion absoluut voor Bryce kiezen. Zou niet te veel tijd voor LA uittrekken, natuurlijk wel ff kijken op Hollywood Boulevard en Beverly Hills, maar verder is er hier niet veel te zien. Als je van een futuristisch gebouw houd is Walt Disney Concert Hall ook een aanrader, hier kun je een gratis audio tour door het gebouw doen.
Verder zou ik in SF gewoon bij een tourist office een plattegrond vragen, hebben er wel een waar ook een stuk of 2 wandelroute’s op staan.
Dit was ff kort een aantal van mijn tips, ik wens je in ieder geval heel erg veel plezier.
Dat zijn fijne tips, bedankt! In LA hebben we een wedstrijd van de Dodgers op de planning staan en we willen graag een dagje naar het strand daar, fietsen van Santa Monica naar Venice enzo, beetje bijkomen. We kunnen helaas de route niet meer omdraaien omdat de meeste hotels inmiddels al geboekt zijn. We hebben er eigenlijk nooit over nagedacht welke richting we op zouden gaan, alleen dat we per se in SF wilden beginnen en eindigen omdat dat ons zoveel leuker leek dan LA.
Hebben jullie in Bryce toevallig een paardrijtocht gemaakt? We zitten er aan te denken, maar ik kan echt niet paardrijden, dus weet niet zeker of dat de goede keuze is :teeth:
Nogmaals bedankt! Jos
Wij zijn op LA geland en ook vanuit daar weer vertrokken. SF is inderdaad 1000x mooier dan LA, al heeft LA natuurlijk ook wel wat (is zo bekend van TV). Na de rondreis zijn we nog 3 dagen in Santa Monica geweest om te relaxen. Is inderdaad leuk om van Santa Monica naar Venice te gaan, wij hebben dit een keer 's avonds gelopen, is niet zo ver. Misschien dat met de fiets Santa Monica, Venice en Malibu wel te doen is. Ik weet dit niet zeker omdat we niet naar Malibu zijn gegaan.
In Bryce hebben we alleen een wandeltocht van een uur of 2 door de canyon gedaan, hebben niet op een paard gezeten. Is trouwens ook niks voor mij. Heb er daar niet met een paard gezien, weet ook niet of er misschien een ander deel van de canyon is waar die wel komen. Hebben in Grand Canyon trouwens wel muilezels met mensen zien lopen.
Hoi jos!
ik heb anderhalf jaar geleden een soortgelijk rondje gedaan… wij belandden op een gegeven moment onverwachts by Pigeon Point, een vuurtoren met huisjes eronder die als hostel verhuurd werden, heel lief allemaal. Een heerlijk plekje! als je pigeon point googled, krijg je wel wat sites.
Veel plezier!
groetjes Lara
In Vegas kun je doordeweeks gewoon in een hotel gaan zitten. Wij zaten vorig jaar in midden op de strip voor 20 dollar per persoon per nacht.
De weg van SF naar Yosemite is echt heel mooi om te rijden. Alle np’s (Yosemite, Kings, Yoshua Tree, Grand Canyon, Sequoia) waren erg mooi en qua drukte viel het erg mee, zelfs al zaten wij toen in het hoogseizoen. Veel plezier!
Wij zijn inmiddels weer terug en het was geweldig. Qua parken waren vooral Bryce en Yosemite prachtig, maar ook daarbuiten was het een aaneenschakeling van hoogtepunten. Geweldig!
In Vegas hebben we in the Wynn geslapen. Echt het beste hotel ooit!! Paardrijden in Bryce is er helaas niet meer van gekomen. Kon wel bij Ruby’s Inn geboekt worden, maar we hadden door een wandeling daar geen tijd meer voor.
Bedankt voor jullie ideeen!
Hallo, ik heb een vraag over reizen met een camper, wij gaan eind april t/m hal mei 3 wekend rondreizen vanaf san francisco- yosemite- las vegas- zion en bryce np- grand canyon- en dan richting la en weer naar SF.
Ik vroeg me af of eind april alle campgrounds al geopend zijn of dat we rond deze tijd van het jaar toch beter een auto kunnen huren en dan hotels/motels kunnen ovrnachten. Wat zijn jullie tips hierover?
En is het verstandig om alles al te boeken van te voren of is er rond deze tijd van het jaar plaats genoeg. En wie heeft een tip voor een reisgids/boek waarin ik alle campings en hotels/motels kan vinden, zodat we onderweg een houvast hebben van daar kunnen we gaan overnachten!?