Van Kuala Lumpur naar Thailand

Begin november zijn mijn vriendin en ik 3 dagen in KL. Van daaruit willen we Thailand in duiken waar we ongeveer een maand de tijd voor hebben. Eindbestemming is Bangkok, waar we ook een dag of 3 willen blijven.

We zijn op zoek naar tips… interessante gedachten…, schiet maar raak!

Hallo,

Je kunt vliegen. Je kunt met www.fireflyz.com.my of www.airasia.com naar de verschillende bestemmingen binnen thailand.
Je kunt ook met de bus helemaal naar thailand vanaf Kuala Lumpur.
Je kunt ook met de trein van Kuala Lumpur naar bv Surathani en dan naar Koh Samui, Koh Phangan of Koh Tao.
Het is maar net aan hoe je een idee hebt van je route.
Er zijn dus zat mogelijkheden om te doen.

gr van Moira

Begrijp ik het nu goed dat je pas een maand na aankomst in KL naar Thailand wilt?

In dat geval kun je dus een grote vakantie plannen :). Eindbestemming zou ik dan Langkawi maken; van hieruit makkelijk naar Thailand, ofwel per boot, of per vliegtuig. Niet via land de grens over, en zeker niet met huurauto (kan ook niet); gewoon boot of vliegen.

Verder in Maleisie zelf; tja, wat vind je leuk? Jungle? Dan naar Borneo als je ook wat wild - wilt spotten. Jungle op het schiereiland is ook erg mooi (maar minder groot wild). Betaalbare bountyeilanden als Perhentian, Redang of Tioman. Duurder op de prachtige (voor duik-) eilanden rond Borneo.

Afsluiten zou ik met Penang en Langkawi, beiden prachtige eilanden met beiden eigen hoogtepunten…:slight_smile:

Veel plezier!

Dus of in Thailand een maand de tijd of gewoon een maand in totaal?

Frank

Hey, een maand in totaal. Dus nog even voor de duidelijkheid: we verblijven 3 dagen in KL en van daaruit willen we Thailand in. Dus niet een maand in Maleisie, sorry ;). In totaal hebben we ongeveer een maand de tijd voor dit alles. Hieronder even kort ons reisschema tot nu toe:

30 okt. - aankomst in KL
3 nov. - vertrek uit KL

1 dec. - terugvlucht vanuit Bangkok

Dus het gaat ons er om hoe we de reis vanuit KL zullen hervatten.
a) over het land door de zuidelijke provincies van Thailand? Of
b) gaan we vliegen vanuit KL naar Chiang Mai en dan vanuit daar het noorden van Thailand bezichtigen en naar het zuiden met als eindbestemming BKK?
Ik zie voor mezelf eigenlijk - heel zwart-wit - één verschil tussen die twee mogelijkheden en dat is strand, eilandjes, veel toerisme, etc. bij optie A. En bij optie B natuurlijk geen strand en eilandjes, maar meer cultuur, natuur, etc.

Het is voor ons de eerste keer dat we naar Thailand gaan, dus we stappen hier volledig blanco in. Tuurlijk kennen wij ook wel de standaard reisverhalen, maar we willen het graag ook ‘afwijkende’ ervaringen, tips, etc. horen. Nou, fijne avond en ik hoor het nog wel.

Hoi,

je weet natuurlijk voor jezelf wat je wilt als je op vakantie bent. Lekker op het strand of echt rondtrekken en dingen bekijken of toch een combinatie van die twee.

Kies je ervoor om in het noordelijke deel van Thailand te gaan reizen dan denk ik dat het beste is om na KL naar Thailand te vliegen, naar Bangkok of door naar Chang Mai. Ook is het een mogelijkheid om naar Bangkok te vliegen en dan met de trein of bus naar het noorden te gaan, eventueel wat tussenliggende plaatsen bezoeken. Aan het einde weer terug keren naar Bangkok voor je terugvlucht.

Wil je toch meer strand dan vlieg je van KL eerst naar Phuket om daarna richting het noorden te gaan. Zo kun je strand met cultuur combineren door in de buurt van Bangkok dingen te bezichtigen zoals de River Kwai en Ayutthaya en natuurlijk Bangkok zelf.

Als je in een korte tijd veel wilt zien en ook wat aan het strand wil liggen dan eerst in KL drie dagen, daarna naar Phuket voor een aantal dagen strand en dan naar het noorden. Een paar vluchten maken kan je ook veel tijd schelen en natuurlijk afhankelijk van je budget.

Wil je maar een extra vlucht maken dan is het een optie om van KL naar Chang Mai te vliegen en daar met je reis verder te gaan. Wil je dan nog een paar dagen op het strand vertoeven dan zou je in de buurt van Bangkok naar het strand kunnen, ik weet niet precies welke plaatsen in November leuk zijn. Probeer maar wat te vinden op het Thailand forum.

Kijk eerst maar eens wat je precies wilt in Thailand en hoe je globaal je reis wilt indelen. Heb je al een boek over Thailand? Lonely Planet bijvoorbeeld?

Gr. Frank