Eerste keer naar KUL/Thailand in Oktober 2015 - Strand/Relax vakantie

Beste wereldreizigers,

De eerste reis naar Azie staat op het punt geboekt te worden. Nu ben ik door een overkill aan informatie even het overzicht kwijt en vraag jullie om mij te helpen hierin. Wij willen met zijn tweeen in Oktober voor 19 dagen naar Kuala Lumpur vliegen en dan vandaar uit een binnenlandse vlucht naar Thailand (Phuket) om vooral een strandvakantie te houden.

Is dit een gunstige tijd qua drukte? Qua weer? Alle overnachtingen op voorhand boeken of op de bonnefooi? Tips over locaties, hotels en vervoer hou ik mij aanbevolen.

Dag 1 - Amsterdam - Kuala Lumpur
Dag 2 - Kuala Lumpur
Dag 3 - Kuala Lumpur - Phuket
Dag 4 - Dag 17 : Eilanden bezoeken ( Welke zijn een must, in welke volgorde kunnen wij dit het best doen?)
Dag 18 - Terugvlucht naar Kuala Lumpur
Dag 19- Kuala Lumpur - Amsterdam

Kuala Lumpur ligt in Maleisië dus echt binnenlandse vluchten kan je dit bezwaarlijk noemen. :slight_smile:
Weliswaar een leuke stad om eens bezocht te hebben en twee dagen zijn meer dan voldoende. Waarom vlieg je op KUL? Is dit goedkoper, heb je al eens gekeken om rechtstreeks op Suvarnabhumi te vliegen?

KUL met MAS is vanuit Amsterdam vaak heel aantrekkelijk, en vliegtijd naar Phuket is hetzelfde als vanuit BKK.