Over 2 jaar (ja het duurt nog even…) wil ik naar Thailand en Maleisië voor 10 weken. Aansluitend wil ik nog 2 weken vakantie vieren op Bali.
Je kunt goedkoop naar Bali vliegen (50euro), maaaaar…hoe regel ik vanuit NL een ticket naar Thailand, en weer terug vanuit Bali?
Hi Marryvonne,
Ofwel regel je alles via internet (bestelling en betaling) (dit kan ook voor treintikets in Thailand, zelfs naar Maleisia), of wel ga je naar een riesbureau en die kunnen voor jou boeken.
De eerste oplossing is wel tijdrovend en vergt enig zoekwerk en een kredietkaart maar is de goedkoopste, oplossing 2 is duurder maar gemakkelijker. Derde mogelijkheid is alleen je heen- en terugtiket via internet of reisbureau te nemen en de rest enkele dagen voor je rond ries in Thailand (weer internet of reisbureau) te boeken.
Hopelijk iets geholpen en MVG Frank
Je kan tzt een zogenaamd open-jaw ticket boeken. Elk reisbureau in Nederland verkoopt open-jaw tickets.
KLM vliegt bijvoorbeeld naar zowel Bangkok als naar Denpasar. Mocht dat tegen die tijd nog zo zijn, dan kan je dus een ticket kopen met KLM van Amsterdam naar Bangkok, en terug vanaf Denpasar naar Amsterdam.
Een ticket van Bangkok naar Denpasar kan je dan via bijv. Air Asia aanschaffen.
Uiteraard is KLM niet de enige waarbij dit mogelijk is, maar KLM vliegt rechtstreeks naar beide bestemmingen.
Maar ook met bijv. Singapore Airlines kan je zo’n open jaw ticket kopen, dan wordt het Amsterdam-Singapore-Bangkok // Denpasar-Singapore-Amsterdam.
Je kan me altijd een berichtje sturen tegen die tijd zodat ik het e.e.a. voor je uit kan zoeken.
Succes met de voorbereiding van je reis !
Dave, dat is nog eens een goede tip! Nu nog even uitvinden waar ik online kan vinden wat zo’n ticket kost. Als het erg prijzig wordt allemaal, dan wordt het Thailand, Cambodja en Maleisië (of andere volgorde…)
Kun je in NL ook een visum aanvragen voor 90 dagen?
Er zijn veel websites waar je de prijzen voor dit soort tickets na kan kijken. De website van mijn werkgever is er een van, www.vliegtarieven.nl
Op de beginpagina kan je klikken op ‘meer zoekopties’ en in het vervolgscherm kan je dan zelf bijvoorbeeld Amsterdam-Bangkok/Denpasar-Amsterdam intypen.
Alleen je kan momenteel nog geen prijzen vinden voor vertrek over 2 jaar.
Ook zou je met Air Asia X vanaf Londen Stansted naar Kuala Lumpur v.v. kunnen vliegen. AirAsia biedt ook op deze routes tickets voor lowcost-prijzen aan.
Wel heb je dan een los ticket Amsterdam-Londen v.v. nodig en een retour Kuala Lumpur-Denpasar. Meer info kan je vinden op www.airasia.com
Heb net even voor de gein zitten kijken en een retour ticket amsterdam-bangkok is maar 150euro goedkoper als amsterdam-bangkok bali- amsterdam. Komt dan nog wel een ticket bali bij en dat kost nu zo’n 50 euro. Maar goed…
Op zich is een strandvakantie thailand ook leuk als afsluiting en hoef ik niet persé naar Bali, kan altijd nog!
Geldt bij dit soort sites ook hoe eerder je boekt, des te goedkoper?
Heb nu al zin om te gaan…maar ik moet nog 2 jaar wachten!
Je kan natuurlijk ook gewoon een retourtje BKK of KUL kopen; deze steden lenen zich, als laatste bestemming van je vakantie, namenlijk heel goed om je prive-aankopen te doen. Binnen Azie verplaats je je dan met AirAsia, Fireflyz en meer van die prijsvechters. Deze prijsvechters kan ik je van harte aanbevelen ze bieden superverbindingen, alsmede superservice voor super lage prijzen.
Groet,
Joe
Afsluiten aan het strand in Thailand is zeker leuk, voor alleen het strand hoef je m.i. niet naar Bali. Thailand heeft prachtige stranden…
Je kan dan altijd nog een keer een rondreis maken door Indonesie en dan afsluiten op Bali.
BKK of KUL? Binnen Azië kan ik toch met de trein?
Ik reageerde eigenlijk op je oorspronkelijke vraag; je koopt een retourtje AMS(terdam)-B(an)K(o)K of AMSterdam-KU(ala )L(umpur). Vanuit deze plaatsen kan je dan overal in Azie (voor een habbekrats) heen vliegen - Dat kan een strandbestemming zijn maar ook Hong Kong of welk andere grote stad. Dit heb ik de laatste keer gedaan en bevalt me reuzegoed. 3 of 4 dagen voor het eind van de vakantie vlieg je dan weer terug naar de stad waar je een retourtje vanuit amsterdam hebt geboekt en ga je lekker shoppen (als je daar tenminste van houdt). …en natuurlijk kan je met de trein, want je hebt tijd zat. Maar als je bijv. de laatste 4 weken in Thailand wil vertoeven en je komt met de trein het land binnen, dan ga je dat niet redden, omdat je maar een entry voor 14 dagen krijgt; kom je echter door de lucht binnen dan mag je 30 dagen blijven. Voor meer informatie moet je maar even de topics met visum/visa doornemen.
… 10 weken Azie, daar is menigeen jaloers op.
Succes,
Joe