Eind maart 2014 naar Thailand en eindigen weekje Bali

Hallo allen, allereerst heel fijn dat er zo´n forum bestaat. Ik wil eind maart 2014 een maand op reis naar Thailand en als laatste een dikke week Bali. Wat zou verstandig zijn qua tickets boeken? De reis zal grofweg inhouden: 1 week omgeving Phuket dan 2 weken Zuid-Thailand en dan een week Bali.
Graag wil ik wat advies over de te boeken tickets:
Optie 1) retour ticket Ams- Bangkok kopen + retourtje Bangkok - Bali of
Optie 2) retour ticket Ams - Bali + retourtje Bali Bangkok

Feit is dat we willen eindigen in Bali gezien het weer…
Mochten er tips zijn welke site´s ik moet zoeken dan hoor ik het graag? Enig idee wat de tickets zouden moeten kosten rond die tijd?
Alvast hartelijk dank!

Hoe bedoel je gezien het weer, het weer is in Thailand heerlijk eind maart, terwijl je in Bali nog in de start van het regenseizoen zit.

Sent from my GT-P5110 using Wereldwijzer

Staart van het regenseizoen bedoel ik

Hi Hema, precies zoals je het zegt…staart van het regenseizoen… dus hoe later we naar Bali gaan, des te beter, toch?

Het weer is en blijft het weer, en net als in Nedeland. De KANS op regen is gemiddeld eind maart misschien kleiner dan begin maart, maar je kan er echt de klok niet op gelijk zetten.

Wat je tickets betreft:

• een vliegticket naar Bangkok is goedkoper dan een ticket naar Bali. Op grond daarvan zou ik een ticket naar BKK boeken.
  • BKK is dichter bij/ minder lang vliegen
  • daarnaast krijg je voor Thailand een visumvrije entree voor 30 dagen, terwijl je voor Indonesië een visum on arrival van 25 US$ moet kopen
1 like

Ik bedoel er mee te zeggen dat het warvweer betreft totaal niets uitmaakt en omdat je aangeeft dat het speciaal voor het weer is dat je naar Bali wilt kan je net zo goed in Thailand blijven scheelt je een hoop gereis en geld. Al hoewel op Bali zijn mooie dingen te zien:)

1 like

Excuses, dan is mijn post niet echt duidelijk… Wij willen sowieso naar Thailand en sowieso naar Bali. De reden dat we voor deze volgorde hebben gekozen, is vanwege het weer. Het ideaal scenario zou zijn qua tickets:

1. Ams - BKK
  2. Bkk - Bali
  3. Bali - Ams
    Maar denk dat dit qua prijs verre van ideaal zijn…

Misschien dat je dan voor stap 3 eens kan kijken naar vertrek vanaf Kuala Lumpur of Singapore??
Een vlucht met een budget airliner vanaf Bali kost in de regel niet zoveel…

1 like