Van Koh Raya naar Koh Phi Phi?

Beste reizigers,

Mijn vriend en ik gaan onze eerste rondreis door Thailand maken… 3 weekjes genieten komende maand!

Wij gaan onder andere naar Koh Raya. We willen graag vauit daar naar Koh Phi Phi… en niet via Phuket maar direct vanaf Koh Raya…

Is dat mogelijk? Heeft iemand dit wel eens gedaan? hoe regel je dat?En hoelang duurt dit?

We hopen dat iemand ons hiermee kan helpen!
:chin:

Ps. mocht het niet kunnen… hoe kunnen we er dan het snelst komen?

ik had nog nooit van ko raya gehoord. maar ik heb even in de lp gekeken daar staat in dat je er alleen vanaf phuket kunt komen.

Koh Raya ligt onder Phuket, bedoel je dat je daar alleen via Phuket kunt komen of dat je naar PhiPhi alleen via Phuket kunt komen? Bedankt!

Koy Raya is een piep klein eilandje, ideaal om te duiken en snorkelen, en heeft alleen een verbinding met Phuket. Je zult dus via Phuket moeten reizen.

Dat is nou jammer, niks aan te doen:(. Ik las op een ander forum dat iemand met een speedboat, van mensen met een restaurant op Koh Raya, naar PhiPhi waren gegaan… vandaar dat ik hoopte dat misschien meer mensen hier ervaring mee hadden!

Dan gewoon via Phuket, als je vanaf Raya daar aankomt, kun je dan via dezelfde pier naar PhipHi door? en gaan de boten regelmatig per dag?

…als het je alles waard is, probeer dan eens Destination Air; je kan contact opnemen via www.destinationair.com

groet,
Joe

Je kunt op racha Yai een speedboot of longtail regelen naar Phi Phi. Maar de keuze is beperkt, dus je betaalt de hoofdprijs. Maar het alternatief is eerst naar Phuket (ook vrij duur vanaf Racha) en dan per ferry naar Phi Phi.

Er is geen ferry naar Racha, wel naar Phi Phi, en de pier is een andere.

@ Joe: Dat zou heeeeel leuk zijn om te doen, maarja ook heeeel duur haha voor mij als student niet te doen! Ik zag trouwens ook dat ze niet van Racha naar PhiPhi gaan… misschien leuk om in de toekomst gebruik van te maken :wink:

@ Stevenl: Bedankt voor de informatie! **De hoofdprijs… hoeveel moet ik dan in gedachten hebben? **
(Wij hebben de transfer van Phuket naar Racha geregeld via Thailandonline.)

Wij verblijven 1 nachtje op Kata beach, bij Kata palm resort. Ik zie dat jij in Phuket woont,
misschien kan je me helpen met nog iets anders;
Wij moeten onze huurauto inleveren in Phuket en mogen kiezen uit een aantal plaatsen(resorts, town en airport). Wij hebben echter geen idee welke het dichts bij Kata beach is… Op google maps krijgen we ook geen goed overzicht.
Dit zijn de keuzes:
*Phuket DT - Banyan Tree
*Phuket DT - Laguna beach
*Phuket Dusit - laguna resort
*Phuket - the eavason resort
(deze zijn allen op Srisoonthorn Rd)
*Phuket JW - Marriot resort, Thepkasatree Road
*Phuket airport

Bedankt!

@ Loveling
hun Route Map geeft aan dat ze wel degelijk op Koh Racha Yai vliegen - ik geef toe dat THB 5000,00 een hoop geld is, maar daar had ik je tussen neus en lippen op voorbereid, toch?

Groet,
Joe

ja ik zag het, maar toen ik in wilde vullen dat ik vanaf Racha naar PhiPhi wilde kon ik die optie niet kiezen… maar goed dat was uit nieuwsgierigheid, want veeel te duur hihi jammer!:tear:

Destination Air heeft forse problemen met landingsmogelijkheden overal. Daarnaast cancellen ze op het laatste moment als het hun niet uitkomt. Ik raad ze dan ook af.

Wat de prijs betreft voor een private boot van daaruit: geen idee hoeveel, maar goedkoop zal het zeker niet zijn.

de eerste 3 hotels die je noemt liggen in het Laguna gebied, bij Surin Beach.JW Marriott ligt ten noorden van het vliegveld. Evason ligt in Rawai (aan een andere weg dan je aangeeft), en is veruit het dichtste bij.

Bedankt Steven - Ik haal Destination Air gelijk uit mijn favorites; het heeft geen zin daar naar te verwijzen als ze landingsproblemen hebben.

Groet,
Joe

:thumbsup: Heel erg bedankt, stom dat ze de verkeerde weg aangeven op hun site (SIXT) vandaar dat ik het waarschijnlijk niet kon vinden via google maps.
Fijn dat ik nu weet naar welk hotel ik het beste kan rijden, top!