Wij willen graag deze zomer weer naar Thailand. Zijn vorig jaar op Koh Chang geweest en willen nu graag naar Koh Phi Phi. Vorig jaar hebben we alles vanuit Nl geregeld maar dat willen we nu niet doen omdat het veel geld scheelt. Onze vraag is hoe kan je vanuit Bangkok naar Koh Phi Phi reizen en wat zullen daar de kosten van zijn. We willen ongeveer 4 dagen daar blijven en daarna door reizen naar een ander eiland in de buurt. Wat is dan een aanrader?
Reken met de bus op 12 uur. Als je met de bus gaat: boek tickets op het busstation en neem niet 1 van de toeristenbussen waarvoor kaartjes op KSR en Sukhimvit worden verkocht.
Alternatief: vlieg naar Krabi of Phuket, en neem vandaar de ferry.
Ik heb idd al zitten kijken voor een vlucht naar Phuket. Klopt het dat dat rond de 50 eurp pp is voor een retour? Ik heb gekeken op air aisia. En is het aan te raden dat al te boeken vanuit NL? En we zouden graag verschillende dingen combineren, dus eerst 2 dagen Bangkok, Daarna vliegen naar Phuket, vanuit daar naar Koh Phi Phi, dar 4 dagen blijven, een ander eiland zoeken ( geen idee nog welke, heeft iemand tips?) En daarna terug naar Phuket om daar nog 2 dagen te vertoeven om dan terug te gaan naar Bangkok.
Krabi en omgeving ( Ao Nang , Raylee beach) vond ik zelf ook wel aangenaam. zoals steven al aangeeft, Phi Phi is relatief wel een stuk drukker maar smaken verschillen. Om lekker te chillen en met medereizigers contact te hebben kan het heel gezellig zijn…