Route

Daar ben ik weer.

Voor de eerste twee weken is de route bekend, omdat ik met iemand ga die maar 2 weken mee gaat.

08-12 Vliegen op Bankgkok, daar 1 a 2 dagen.
Met de nachttrein naar Chiang Mai. Daar blijven we 4 nachten.
13 of 14-12 Vliegen naar Phuket (goedkope vliegtickets optie???)
Daar duiken op Kho Phi Phi. (Leuke overnachtingsopties??)
Mijn reisgenoot vliegt 22-12 weer terug naar Bangkok.

Dan word ik alleen gelaten voor 7 weken. Deze route weet ik nog niet.
Denk, omdat ik toch al in het zuiden ben, dat ik afzak naar Maleisië.

De laatste twee weken (11-25februari)komt mijn vriend. Ik haal hem op van vliegveld Bangkok. 1 hooguit 2 nachtjes aldaar.
En dan…hij wil graag 2 weken strand, maar er moet ook wel wat anders te beleven zijn. Niet te ver weg van Bangkok, maar de plaatjes op internet van Pattaya zijn niet aantrekkelijk. Het liefste in een bungalow/guesthouse aan zee… Bestaat zoiets?
Krabi leek mij wel leuk, maar tickets zijn al gauw 200 euro pp. Vind ik wel veel!

Leuke interessante suggesties zijn meer dan welkom!

Vliegen met air asia vanaf Chiang Mai-Phuket ongeveer 1760Baht voor die data… Niet goedkoop maar goedkoper dan bv.ThaiAirways die is veel duurder…
Koh Phi Phi is mooi zou echter wel rond half december accomodatie boeken als je iets luxer wilt overnachten want is wel druk rond die tijd. Verder accommodatie in alle prijsklasse daar van zeer basic tot zeer luxe! (dus duur)
Je kan prima via de eilenden afzakken naar Maleisie, via Koh Lipe kun je met de ferry naar Langkawi/Penang. Vanuit hier kun je rechtstreeks naar Bangkok vliegen met air asia,-Penang of Kualalumpur-.
Verder zou je bv met je vriend naar Koh Chang kunnen gaan. Hier vind je zeker de strandbungalowtjes aan het strand, en het is een prachtig eiland met genoeg dingen om te ondernemen.

Succes

Bedankt voor je advies.

Ko Phi-Phi hoeft niet persé luxe.

Koh Chang is wel wat te ver weg naar mijn idee. Iemand nog andere suggesties en prijsindicaties plus wat de makkelijkste manier is om er te komen?