Van Kasane naar Maun - via Savuti of Makgadikgadi salt pans?

Hallo,

Over een week vertrek ik samen met mijn vriend naar Namibië en Botswana.
Het grootste deel van onze reis ligt al vast en is geboekt alleen over de invulling van onze tweede helft twijfelen we nog. Namelijk hoe we van Kasane naar Maun rijden. Voor beide trajecten hebben we al contact gehad met campsites en er is nog beschikbaarheid.
We hebben een 4x4 met rooftop tent.

Het gaat er dus met name om of we de salt pans of de bush bush in moeten gaan.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Aline

Optie 1:

dag 1: Windhoek
dag 2,3: Sesriem
dag 4,5: Swakopmund
dag 6: Damaraland
dag 7,8,9: Etosha
dag 10: Grootfontein/ Rundu
dag 11,12: Caprivistrip (2 nachten Ngeti Camp? (1 nacht al geboekt, 2e in optie)
dag 13: Kasane
dag 14: Dagtrip Victoria Falls
dag 15: Kasane/ Chobe
dag 16: Kasane - Gwetha
dag 17: Makgadikgadi saltpans - quad tocht onder de sterren slapen
dag 18: Gwetha - Maun
dag 19: Maun - tour okavango delta/ moremi?
dag 20: Maun - tour okavango delta/ moremi?
dag 21: Maun - Ghanzi
dag 22: Ghanzi - Windhoek
dag 23: Windhoek - Amsterdam

Optie 2:

dag 1: Windhoek
dag 2,3: Sesriem
dag 4,5: Swakopmund
dag 6: Damaraland
dag 7,8,9: Etosha
dag 10: Grootfontein/ Rundu
dag 11,12: Caprivistrip (2 nachten Ngeti Camp? (1 nacht al geboekt, 2e in optie)
Dag 13: Kasane
dag 14: Dagtrip Victoria Falls
dag 15: Kasane/ Chobe
dag 16: Chobe National Park
dag 17: Savuti
dag 18: Moremi
dag 19: Maun - tour okavango delta
dag 20: Maun - tour okavango delta
dag 21: Maun - Ghanzi
dag 22: Ghanzi - Windhoek
dag 23: Windhoek - Amsterdam

In principe zou ik zeggen optie 2… Op een campsite staan waar olifanten, hyena’s en leeuwen gewoon naast je tent kunnen komen staan is een onvergetelijke ervaring! Bovendien is de snelweg van Kasane naar Gweta en van Gweta naar Maun een hele saaie rechttoe rechtaan weg waar je weinig lol aan zult beleven, althans zo heb ik het ervaren. Ik durf niet te zeggen of die quad tocht en het slapen onder de sterren dat goedmaakt.

Het is echter wel de meest makkelijke weg om in Maun te komen, de tocht door Chobe en Moremi is een stuk avontuurlijker met diep zand en momenteel in Moremi erg hoog water waardoor sommige campsites heel moeilijk of niet bereikbaar zijn. Maar aangezien je maar 1 nacht in Moremi verblijft en van Savuti komt verblijf je waarschijnlijk bij Khwai/North Gate in Moremi? Dan zul je niet veel last hebben van het hoge water rond Third Bridge vermoedt ik.

Absoluut optie 2 dus wat mij betreft! :slight_smile:

Gr. Michel

Kleine toevoeging, ook rond Khwai/North Gate staat het water momenteel erg hoog. Vaak zijn er omleidingen aangegeven, vraag dus altijd aan locals, gidsen en andere reizigers hoe je het beste kunt rijden zodat je zo min mogelijk voor verrassingen komt te staan.

Gr. Michel