Van Khwai naar Kasane

Hallo allemaal. Wij denken toch maar de stoute schoenen aan te trekken en van Maun naar Kasane te rijden ipv buitenom via Shakawe en Caprivri strip. We gaan met dual cab 4x4, echt terrein rijden doen we voor de eerste keer. Camping plaatsen in Third Bridge en Khwai hebben we geboekt. Savuti zit helaas vol dus nu is de vraag, wat is een logische, leuke en bereikbare ( zonder water crossings) plek? Linyati lijkt heel mooi maar de weg leest overal als een uitdaging. Dan toch maar in 1 keer door naar Kasane? Of is er nog een andere tussenstop aan te raden? Dank voor jullie hulp.

Sent from my iPad using Wereldwijzer mobile app

Hoi hoi,

Helaas hebben we dit stuk zelf niet gedaan, dus knn we je hier niet mee helpen.

Zelf hebben we een trip gedaan van Belgie naar Zuid Afrika met de wagen en hebben onlangs een boek gepubliceerd hierover met allerhande info over visa, malaria, campings, do’s en don’ts,…
Mocht je interesse hebben, hij is te koop via Amazon

of rechtstreeks via ons daar er helaas geen Amazon in Belgie of Nederland is…

In ieder geval, super veel plezier op jullie trip!

Groetjes,
Eef en Dries

Hallo!
Wat gaaf dat je de okavango gaat bezoeken, maar van Khwai naar Kasane is een beste afstand waar je zomaar 5-7 uur over kunt doen, afhankelijk van de omstandigheden op dat moment. Ergens overnachten zou ik je dus zeker aanraden. Echter laat je ook niet te veel afschrikken door slechte ‘wegen’. Het is allemaal zand en hoe het er bij ligt weet je pas op het moment dat je er bent. Dat is niet erg, maar hou daar wel rekening mee en zorg vooral voor voldoende water en wat mij betreft een satelliettelefoon. Die paar tientjes is niet veel mocht je om hulp verlegen zitten.
Wat betreft dóór de okavango in plaats van er omheen: absoluut een aanrader voor wie van een klein beetje avontuur houdt. Ik vond het een van de mooiste plekken op aarde.

Mocht je wat inspiratie op willen doen: Afrika 2013 BerndNienke - YouTube

Veel plezier!

Bernd