Maun-Kasane

Hallo,

Wij zijn van plan om in juni van Maun naar Kasane te rijden door Savuti en Chobe. We hebben al enkele berichten gelezen over de matige toestand van de weg. Wie heeft hier ervaring mee? We beschikken over een 4x4 uiteraard. Ook wilden we wat meer te weten komen over entrance fees en eventuele reservaties. Is het nodig om elke camping te reserveren of is daar voldoende plaats? Hoeveel dagen trekken we best uit voor deze tocht?

Groeten,

Diederik

Hoi Diederik,

Wij gaan in sept naar oa Botswana en willen ook ongeveer de route rijden zoals jij beschrijft. Wij hebebn deze route ook nog niet eerder gereden. Ik heb wel gelezen dat er tussen Maun en Kasane gene benzinepompen zijn. Ik denk dus dat het verstandig is extra jerrycans mee te nemen met diesel/benzine.
Ook wij hebben wij nog geen camping besproken, denken hier ook nog over na. Ik begrijp dat het wel wenselijk is om te reserveren. Aan de andere kant leg je jezelf weer zo vast.
Ik ben benieuwd naar reacties van anderen.

Op deze route zou je je juist wel vast moeten leggen. Er zal misschien nog een enkele camping zijn maar volgens mij zijn de enige Kaziikini en Maghoto/Matswere (Khwai Trust) die op jullie route liggen waar je zo aan kan komen waaien. De rest moet wel van te voren besproken worden!
Probeer North gate / Savuti eens voor de zekerheid anders wordt het wildcamp :slight_smile:

Wij pakken die route in juni ook, maar hebben alles al laten boeken. Als het goed is is dat geregeld. Hoe slecht zijn de wegen daar dan?

Gr

Hallo Ramon,

Wij zouden de 4de juni vanuit maun vertrekken. Hoeveel dagen hebben jullie voorzien tot Kasane. Wij zouden er 3 dagen over doen en waarschijnlijk overnachten in North gate camping en Savuti. Waar hebben jullie de camping geregeld? Hebben julllie ook al de pas voor Moremi geregeld dan?

Groeten

Diederik

Wij vertrekken 27 mei vanuit Maun en komen 1 juni aan in Kasane. We hebben diverse campsites geboekt via een agent in Botswana.

Hoe ziet de rest van jullie route eruit?

Gr Ramon

De conditie van de wegen kan je hier vinden:

Maunselfdrive4x4

Hallo Ramon,

Na Savuti/Chobe naar Victoria falls, dan nog wat rondhangen in de streek daar om vervolgens de caprivistrook verder te ontdekken, mss de panhandle nog, ofwel richting Etosha, we zijn er nog niet helemaal uit. Er is daar zoveel te zien.

Grt