Wij willen in april onze droomwens gaan maken en ik ben druk met lezen om tips en adviezen te verzamelen.
Nu heb ik even een vraag.
Wij willen begin april vertrekken en in 3 weken van Johannesburg naar Kaapstad rijden met een huurauto.
Nu las ik wel dat het in Kaapstad tegen de winter meer gaat regenen terwijl het rond Johannesburg meer een warmer klimaat is met minder regen.
Is het dan slimmer om in Kaapstad te beginnen met onze reis?
Wij zijn nog niet zo’n ervaren reizigers.
Maakt dat nog uit voor de keuze of niet?
Ik hoor graag jullie adviezen.
Alvast bedankt!
Ik zou van kaapstad naar Johannesburg rijden, en dan langs de kust gaan door het wijngebied van Zuid-afrika (in buurt van Kaapstad) dus langs stellenbosch zo naar swaziland waar veel mooie private wildparks zijn met mooi lodges en vanuit daar naar Johannesburg. Veel plezier en wie weet kom ik jullie daar nog tegen.
April is een overgangs maand het hoeft jet nog niet te regenen langs de kust en in de Kaap. En inderdaad heeft de Kaap in de winter de regentijd en in Johannesurg en meer naar boven is net de droge tijd. En valt er totaal geen regen in die periode.
Maakt in principe niet uit dus hoe je gaat reizen. Je kan op Kaapstad of op Johannesburg aanvliegen en weer teruggaan of vanuit Kaapstad of vanuit Johannesurg. Houd er wel rekening mee als je een auto huurt, dat je altijd “one way” kosten dan moet betalen, en zoek dan uit hoeveel die zijn. Boek van te voren je auto in Nederland, is beter met de verzekeringen en voordeliger in huur prijs. En bewaar altijd je laatste tank bonnetje, het gebeurt helaas ( en steeds meer) dat ze alsnog je creditkaart belasten voor een tank benzine!
Z.A. Is makkelijk te bereizen. Of gaan jullie met een organisatie.
3 weken is een goede periode om van Joburg naar Kaapstad ( of v.v.) te rijden, genoeg tijd om veel te zien. De afstand is rond de 1800 km.
Bedankt voor je goede tips Annemieke,
Zeker wat betreft de autohuur en het laatste bonnetje, kunnen we wat mee.
We gaan de route doen vanaf Kaapstad naar Johannesburg, hebben we besloten.
Nu de route nog goed bepalen, want op mijn andere topic wat ik heb aangemaakt over mijn planning, heb ik wat adviezen gekregen omdat de planning niet echt goed zou zijn.
De volgende stap is nu eerst tickets te gaan zoeken en boeken.
Hopen op een leuke aanbieding.
Ja ik ben in april als het goed is ook aangekomen in Zuid-Afrika (Kaapstad) maar ik vertrek in december al vanuit Nederland. met en 4x4 en moet eind mei begin juni de boot halen in Kaapstad.
Bedankt voor je goede tips Annemieke,
Zeker wat betreft de autohuur en het laatste bonnetje, kunnen we wat mee.
We gaan de route doen vanaf Kaapstad naar Johannesburg, hebben we besloten.
Updated - - -
Betreffende dat bonnetje, wat de verhuurmaatschappij doet is je auto nogmaals naar de tank rijden en er benzine tot de laatste drup inpersen. Als er nog 1 liter bijkan zullen ze die ook aanrekenen. Dus naast het bonnetje (geef hun een copy als je de auto afgeeft), ga zeker op de luchthaven tanken, en als de pomp afspringt, pers er zelf nog de laatste druppels in. Zo heb ik het al een paar maal gedaan, en er werd niets meer aangerekend. Het goede is wel dat de prijs van de benzine die ze je aanrekenen dezelfde is als aan de pomp, dus geen meerkosten zoals hier in Europa wel vaak gebeurt.
Nu Moonriss ze berekenen echt geen drupje hoor, maar een wel zeker een halve tank, helaas zelf ook Eem paar keer meegemaakt, met en huur auto als we naar de Kaap vlogen.
dit gewoon oplichting en niets meer, niets minder!
Tja, dat is inderdaad oplichting, een halve tank seg. Waarschijnlijk denken ze over het algemeen, dat zijn toeristen en eens ze naar huis zijn doen ze er niets meer aan. Ik weet het niet.
Maar ik moet er wel even aan toevoegen, ik had eens een auto gehuurd van Kaapstad om naar Johannesburg te rijden. Bij de eerste tankbeurt vond ik dat de auto nogal veel verbruik had. De 2de tankbeurt kon ik ineens 200 km meer mee rijden. Conclusie, de tank in Kaapstad was niet vol, ook al gaf de benzine meter vol aan. Ik heb onmiddellijk gebeld onderweg, het probleem uitgelegd. Toen ik de dag nadien de auto in Joburg terugbracht kreeg ik mijn geld terug voor de 200 km die ik minder had kunnen rijden. Volgens mij was dat Budget cars. Goede klantenservice vond ik wel.