system
11 mei 2011 om 19:59
21
Je hebt maar 3 weken, ik zou niet ook nog naar de Gili’s gaan in die korte tijd. Maar de Gili eilanden zijn wel heel mooi. De boot die kant op vertrekt vanuit Padangbai. Vanuit elke plek op Bali kan je echter tickets boeken van een gecombineerde bus/boot trip welke je naar de Gili’s brengt. Hoe sneller de boot, hoe duurder :zon02:
:wereld:
ik heb java en bali met behulp van de lonley planet doorkruist.
alleen andersom,ben vanaf denpassar naar yogjakarta gegaan en van daaruit naar banda aceh gevlogen.
maar goed…
je kan dus de nachtbus nemen van denpassar naar java.
deze rijd tot yogjakarta maar ik neem aan dat je onderweg wat stops in gedachte heb.
als je de (luxe variant) van de bus neemt kan je een bus ticket kopen op de busterminal in denpassar.
let op !!!
ga er rond 2 uur heen want alle bussen vertrekken rond 6 uur naar java,dit is dan inclusief de ferry(bij de luxe bus)
deze bus heeft de airco op vriezen en de stoel+voetbankje is zeer relax.
dekentje en kussentje is bij de reis inbegrepen.wc(gat) is ook wel handig onderweg.
en vergeet de nachtprak niet.stelt nix voor maar wel ff lekker om een bakkie te nemen.
ga ook niet te ver van de bus vandaan want deze vertrekt gwoon als die vol is.ook al is t nog lang geen vertrek tijd.
je kan ook de veel goedkopere bus nemen.
heb ik ook gedaan vanaf pasuaran(java) naar bali (denpassar).
maar houd hierbij rekening met een paar keer overstapppen,overvolle bussen en lekker tegen je buurman aan slapen omdat je gwoon weg niet met 3 personen op een 2 persoonsbankje kan.
de ferry is daarbij ook niet inbegrepen…let ook goed op dat je geen oor aan genaaid wordt.vraag aan locals wat hun betalen en weiger meer dan hun te geven…stap desnoods uit.je mag toch wel mee
klinkt nu heel heftig maar valt best mee.
weet niet hoe behendig je ben met afdingen maar ons scheelde t al met al zo een 60 euro per persoon!!!
en voor ons backpackers is dat een hoop geld.
als je meer info wil wil ik je graag helpen.
groetjes joyce
Beste Joyce,
Ik vertrek aanstaande woensdag naar Indonesie. Nu Vraag ik me af in welk hotel je zat in Bali. Ik zag namelijk de foto’s op jouw site en het zag er mooi uit. Weet je ook wat de prijs per nacht ervoor is?
Groetjes,
Fettiema