Over 2 weken vertrek ik naar Jakarta. Het liefst zou ik in ruim een week van jakarta naar bali reizen.
Dit wil ik graag via Kediri doen. Mijn opa en oma hebben hier gewoond en mijn moeder, ooms en tante’s zijn hier opgegroeid.
Graag ga ik met de ferry van Java naar Bali. Is dit trouwens een mooie tocht??
De week door Java wil ik denk ik met de trein en bus doen om zo een goed indruk te krijgen van het landschap (een boot zou me ook fantastisch lijken door het binnenland)
Qua plaatsen en steden is natuurlijk van alles te doen. Het forum heb ik al meerdere keren door gelezen voor tips etc.
Mijn vraag is hoe zou jullie ideale reis eruit zien als je in een week van Jakarta naar Bali zou reizen?
Dan een andere vraag. Hier in Nederland draai ik regelmatig als DJ. Het is niet mijn werk maar heb wel op grote evenementen als Dance Valley en Awakenings gedraaid. Het zou mij super leuk lijken om op een mooi strand feest op Bali te draaien. Heeft er hier iemand connecties met organisaties aldaar?
Ik ga in September ook met een vriend van me 19 dagen naar Indonesie.
We landen in Jakarta, van daaruit gaan we meteen met de trein naar Bandung! We verblijven hier 2 nachten en willen hier de omgeving bekijken (kraters enz.). Van hieruit gaan we met de trein naar Yoghjakarta, hier verblijven we +/- 4 nachten… we willen hier zowiezo de tempels borobudur en de prambanan zien. Na Yoghjakarta gaan we met de trein richting een stadje bij de Gunung Bromo, we blijven hier overnachten en willen dan snachts de zonsopkomst bekijken en daarna de krater. We vertrekken diezelfde dag naar Bali. Op bali willen we zowiezo naar Ubud (rijstvelden) en relaxen/stappen op Kuta. Misschien wilden we ook nog 1 a 2 nachten naar Gili Trawangan gaan!
Misschien heb je hier wat aan. Voor andere mensen: Is deze route te doen in 19 dagen?? Groetjes
Ja die route heb ik ook in gedachte. Bogor schijnt ook leuk te zien om te starten na Jakarta.
Ben vooral benieuwd naar de treinreis. Lijkt me een prachtige ervaring om zo het land te zien.
Treinreis van Jakarta - Bandung: 3,5 uur en van Yogjakarta - Surabaya: 5,5 uur. Vanuit Surabaya moet je wel via Probolinggo naar Cemoro Lawang (stadje vlakbij Bromo vulkaan)