Ik ga volgende week voor 4 weken naar indonesie.
Mijn schema is als volgt:
Jakarta
Bandung
Pangandaran
Yogyakarta
…
Kediri
…
Surabaya/Cemoro Lawang
…
Bali
en eventueel nog Lombok
Jakarta
Wie kan mij helpen de puntjes in te vullen. Ik ben er nog niet uit hoe ik bij Kediri kom en er dus ook weer vanuit vertrek richting Surabaya en hoe kom ik vanaf daar het makkelijkst in Bali?
Ik wil het liefst zoveel mogelijk met het openbaar vervoer doen omdat ik dan het meest zie van het land. Verder reis ik alleen en reis op budget maar hoef ook niet te beknibbelen.
Ik zou graag ook een (lange) boottocht willen maken als dat kan…
Zie je hiaten oid??? ander advies over mijn route hoor ik uiteraard ook graag!!
dank alvast voor de mensen die de tijd nemen om een reactie te plaatsen.
Jenny zit in de Filipijnen en kan en wil niet de hele tijd online zijn :foto:
Deze heb je vast gezien?
Er zijn meerdere Kediri’s in Indonesie, en misschien zelfs op Java. Ik ben alleen in de Kediri geweest welke in het Brantasdal bij Blitar ligt. Van Blitar naar Surabaya gaan treinen, en misschien zelfs wel helemaal door naar Kediri. (Even googlen op de website van de spoorwegen: Kereta api…)
Vanuit Yogya zal geen vervoer rechtstreeks naar Kediri gaan denk ik, je zou via Malang kunnen reizen. Dat is wel een stukje om, even je hotel vragen waat het handigst is.
Surabaya zou ik niet snel bezoeken.
Ik zou zeker de Bromo vulkaan en Kawah Ijen in het oosten van Java niet overslaan.
Qua boottocht: als je een ferry wilt, daar kom je op als je van Java naar Bali gaat, of van Bali naar Lombok. (Je kan ook met de touristenboot, die is uiteraard sneller en duurder.) Hoeft het geen ferry met locals te zijn, dan kan je met Perama Tours van Lombok naar Komodo. Die tocht duurt 2-3 dagen en het landschap is erg mooi. Wil je een lange lokale boottocht, dan moet je even rondneuzen op de website van Pelni.
Houd er rekening mee dat vandaag de Ramadan begint en over 40 dagen (19 augustus) het suikerfeest is.