Jakarta naar Bali

Wie heeft een idee of ervaring hoe wij moeten reizen van Jakarta naar Bali.
Wij willen daar 5 weken over doen en niet met een reisgezelschap.
Wij zijn niet de jongste meer en willen dus rustig aan doen en reizen met taxi, bus, trein en nergens van afhankelijk willen zijn, dus terplaatse hotel en vervoer boeken.
Graag horen wij verhalen van mensen die ongeveer dezelfde reis hebben gemaakt.
Alvast bedankt
Groetjes Jan

Ik ben verschillende keren kris kras gegaan met auto, trein en in combinatie met vliegtuig gegaan.
Vertrekpunt is Jakarta of Den Pasar .
Het beste is dat jullie eerst in Bogor gaat logeren en als het kan een huurauto met chauffeur neemt vanaf de airport.
Jakarta is leuk om te shoppen(grote Malls) , diverse Museums , maar niet zo leuk om te logeren.
Behalve als men in grote 4 of 5 * hotels logeert of je moet daar zijn omdat je familie hebt.

  1. 2 of 3 nachten bivakkeren in Bogor.
    Vanuit Bogor ga je Jakarta en omgeving bekijken .
    Als jullie Sukabumi (Salabintana) , Pelabuhan Ratu wil bekijken kunnen jullie 1 dagtour van maken .
  2. Vanaf Bogor via Puncak Pass , de vlakte van Cianjur naar Bandung.
  3. In Bandung 2 of 3 nachten logeren om de omgeving te bezoeken , zoals Lembang , warmte bronnen van Ciataer.
    3.Daarna met de trein naar Yogya , ochtendtrein van ongeveer 7 uur.
    Ticket via reisburo of hotel receptie te verkrijgen.
    OF als het nog niet te vermoeiend is kunnen jullie met de auto via Tasikmalaya , Pangandaran (2 nachtenlogeren) en Baturaden(logeren1 nacht ) naar Yogya.

4 Ik zou ongeveer 4 nachten in Yogya gebruiken om de Borobudur , Prambanan en andere toeristische higlight te bezoeken.
Of met 1 of 2 nachten uit te breiden omdat je Semarang en Solo gaat bezoeken.
5. Vanaf Yogya kan je met de trein richting Surabaya gaan , al dan niet met een tussenstop in Malang .
6 Een tussenstop van 2 nachten in Surabaya .
7. Met de vliegtuig naar Den Pasar .
8. Toeren op Bali met huurauto/chauffeur .
9.Terug naar Jakarta met vliegtuig.

Ik denk dat men het met gemak en op relaxte manier kan doen . 5 weken is behoorlijk lang voor Java en Bali .
Een andere optie is een programma van een Nederlandse touroperator kopieeren , met het verschil dat je je eigen vervoer (huurauto+chauffeur) neemt , zodat je zelf kan bepalen waar en hoelang je wil stoppen/logeren in een bepaalde stad.

De huurkosten op Java zal ongeveer tussen 50-60 euro perdag zijn , op Bali zal het iets goedkoper , 40 euro perdag ?
8 uur perdag auto reizen is naar mijn ervaring de juiste keuze.
De auto/chauffeur kan je tot 12 uur per dag beschikken , dus je kan perdag 2 tot 3 keren langere pauze inlassen.Ik doe meestal 2x 30 minuten koffiestop en 1 x 60 minuten lunchen.
Dit buiten kleine stops voor foto’ s maken.
S’ avonds kan je in je hotel dineren of laat brengen naar een goede restaurant.
Je hebt tenslote 12 uren de beschikking over een auto/chauffeur.

Bedankt, zal het bestuderen, we willen alleen geen binnenlandse vlucht en minimaal een week in sanur verblijven en van daaruit terug naar nederland

Als jullie geen binnenlandse vlucht willen nemen dan kan je vanaf Surabaya naar de oversteekplaats met de huurauto gaan .
Persoonlijk heb ik geen recente ervaring , had 30 jaar geleden met de nachtbus gereisd van Surabaya naar Den Pasar.
Was nog " primitief " in vergelijking met de moderne nachtbussen van nu.
Het beste is als je een Surabayaanse huurauto neemt en op Bali eventueel een Balinese auto nemen.
Je kan ook een tussenstop nemen in Kalibaru (?) , andere ervaringsdeskundigen kunnen je beter helpen.
Mocht je aparte vragen hebt kan je mij via persoonlijke mail(P.M) bereiken.
Mss kunnen we samen een reisje uitstippelen .
4 weken Java vanaf Bali tot de oversteekplaats is ruim voldende .

Mbt pt 2. kan je de nieuwe tolweg Cipularang nemen , bezwaar is dat je niet de mooie route Bogor-Puncak Pass , de theeplantages kan zien .
Vanaf Bandung kan je de trein naar Yogya nemen , ook omdat het een mooie treinrit is tot aan de grens van West Java -Midden Java.

Hoi,
Afgelopen november ben ik in 4 weken tijd (rustig) van Jakarta naar Bali en Lombok gereisd. Wij hebben na Jakarta een trein genomen naar Bogor. Na Bogor zijn we met een bus naar Cibodas gegaan. Vanaf daar zijn we naar Bandung gegaan per bus en van hieruit zijn we per trein naar Yogyakarta gegaan. De trein is een erg mooie reis! Bussen is ook prima te doen. Na Ygoyakarta zijn we per tour (via Bromo-vulkaan) naar Bali gegaan. Op Bali is het reizen helemaal makkelijk, een taxi huren met chauffeur is goedkoper dan met bus te reizen.
Veel plezier

Ze willen er 5 weken over doen, dan volstaat zo’n standaard programma niet… :vak01:

Bovendien zijn die postings van javatour gewoon ordinaire spam. :nod: Zielig vertaalde advertenties…:slapen: Een voorbeeld: De vloer is volledig bedekt is door een warm meer, blauw, groen melk, werd gearresteerd door een dam gebouwd vele jaren geleden door de Nederlanders, om de warme minerale, beladen water te houden van regen voor het gewas landt hieronder. :lol::lol::lol: