Feedback reisschema Java - Bali

Hallo,

in september gaan mijn vriend en ik voor drie weken naar Indonesië. Aangezien het voor mijn vriend de eerste keer is dat hij richting Azië trekt, willen we het redelijk rustig houden, maar toch een goede indruk van het land krijgen. We zijn op zoek naar een combinatie van cultuur, natuur en mooie stranden. We zijn niet van plan om wild uit te gaan, maar houden wel van lekker eten en een drankje af en toe.

Na wat zoeken kwamen we uit op volgend reisschema :

1 : Amsterdam - Jakarta
2 : Aankomst Jakarta (in de namiddag)
3 : Jakarta - Bandung (met de trein)
4 : Bandung
5 : Bandung - Pangandaran
6 - 7 : Pangandaran
8 : Pangandaran - Yogyakarta
9-10-11 : Yogyakarta
12 - 13 - 14 : Yogyakarta - Bromo - Ijen - Bali (met een georganiseerde tour, ter plekke te boeken)
15 -16 - 17 : Ubud
18 - 19 - 20 : Locatie aan het strand op Bali
21 : In de morgen vlucht terug naar Jakarta, dag in Jakarta
22 : Jakarta - Amsterdam

Wat zijn jullie meningen over deze route? Zijn er niet te missen plaatsen die wij wel missen? Zijn er plaatsen waar we te lang / niet lang genoeg blijven? We twijfelen om ipv. te eerste nacht in Jakarta te blijven, na aankomst ineens door te reizen naar Bogor en van daaruit naar Bandung te gaan. Is dit interessanter dan de treinreis Jakarta - Bandung? Welke plek aan het strand in Bali is aan te raden? Er is zoveel keuze! Kuta lijkt ons uitgesloten, verder willen we een mooi strand waar verder ook nog wel iets te doen is.

Hartelijk dank!

Hallo bloempje007,

De reis die je hebt uitgestippeld is zo’n beetje de standaard reis voor Java en Bali die al velen voor jou hebben gemaakt en door veel touroperators wordt aangeboden. Als dit de eerste keer naar Indonesie is lijkt het me een prima reis. Het is een tikkeltje gehaast schema voor Java maar op zich goed te doen. Op Bali kan je lekker uitrusten. Van Bogor kan je niet rechtstreeks met de trein naar Bandung.