Wij zitten nu op Ometepe en ben alvast de volgende bestemming aan het voorbereiden. Iemand enig idee hoe je het beste van Ometepe naar Leon kunt gaan en of het überhaupt te doen is in 1 dag?
Het enige dat ik nu kan bedenken is een vroege ferry naar rivas, daar de bus naar Granada en vanuit daar naar Leon. Vandaag zijn we vanuit Granada naar Ometepe gegaan en dat ging prima, maar dan moeten we dus nog een stukje verder.
Hallo,
Wij gaan ook vanuit Granada naar Ometepe. We zouden daar wel willen overnachten. Is het de moeite waard om 2 à3 dagen te blijven? Of is 1 dag voldoende?
We vertrekken volgende week.
Granada zijn wij drie nachten geweest, twee hele dagen. Ene dag rond gestruind, tweede dag een tourtje Masaya Lagune Apoyo en dat is voldoende vonden wij. Nacht langer is niet nodig. Ometepe is super mooi. Hostal Santa Cruz kan ik zeker aanbevelen, super mooi uitzicht hier. Hier vermaak je je wel enkele dagen denk ik. Wij blijven twee volle dagen, drie nachten. Vinden we ook prima. Er is geen nachtleven ofzo. Hierna dus naar Leon.
Hallo Audrey,
Als ik je bericht lees, krijg ik nog meer zin om te vertrekken:)
Wij blijven een nachtje langer in Granada, we willen nog Peninsula de Asese doen en volcan Masaya of volcan Mombacho. Eventueel de Pueblos Blancos.
Die hostal Santa Cruz lijkt me inderdaad super! We reizen niet met de rugzak maar ik wil echt eens in een hostel logeren voor de sfeer.
Wij gaan na Granada naar León en nadien pas naar Ometepe. Maar dat kan nog allemaal veranderen, heb niks gereserveerd, behalve Granada, onze eerste plaats.
Ik wens je nog veel fun op je reis!
Groetjes,
Cécile
vroege ferry naar rivas, daar expresso managua, dit is de bus van penas blancas naar managua (iets van 60 cordoba pp, komt aan op mercado Roberto Huembes in MGA). vandaar taxi naar terminal UCA (± 25 pp) daar een microbus naar leon (ook iets van 60 cordoba pp.) Makkelijk in een dag te doen. traject rivas - leon duurt ongeveer 5 uur