wij zijn ons aan het orienteren op Vietnam, en nu is onze vraag:
kun je ook op een andere manier van Hanoi naar Hoi An als per vliegtuig>>> (en weer terug).
Wij zijn voornemens om in november te gaan, maar willen ook graag weten hoe het weer in september is, mocht dat ook te doen zijn gaan we liever in september, we hebben dus de keus, september of november.
Bus, is een lange rit, dus beste een nachtbus naar Hanoi.
Zelf zij ik vliegen/ treinen ( nachttrein ) op Danang, dan door naar Hoi An.
Dan via de de Hai Van pas naar Hue.
Daar dan de stad en de DMZ bekijken, mits je interesses daar liggen.
Bus naar Ninh Binh provincie en dan naar Hanoi.
Periode
Ik ben geen Erwin K., maar zou dan gaan voor september.
De minste kans op orkanen en ander onheil, zekerheid kan ik je niet bieden.
September zit aan het begin/einde van het droge weer ( de regen valt dan wel maar is te overzien, temperatuur is dan wel goed ).
November is niet echt warm en de kans op regen en de orkanen is reëel.
Wij hebben de nachttrein gepakt van Hanoi naar … een plaatsje bij hoi an, het is dan nog ongeveer een half uur met de taxi naar Hoi An.
Wij vonden het ideaal om 's nachts te rijden.
Even een vraag, wij gaan ook met de trein van Hanoi naar Danang en ik vroeg mij af hoe gaat dat dan op het station bij aankomst, hadden jullie al een hotel in Hoi Ann of zijn jullie op de bonnefooi in een taxi gesprongen en zijn naar Hoi Ann gereden ?
Misschien een handige tip als je geen zin hebt om ter plaatse naar een hotel te zoeken. Wij mailden het hotel van te voren met de vraag of ze ons op konden halen vanuit Danang. Normaal gesproken doet bijna elk hotel dit voor een kleine vergoeding. In heel Vietnam is er namelijk internet beschikbaar.
Je zou ook een taxi kunnen nemen en je naar het hotel laten brengen. Genoeg taxi’s op het station van Danang!
Wij hebben In Danang (dank je Ton) een taxi gepakt, idd op de bonnefooi!
Hadden de lonley planet bij, een paar hotels omcirkelen en bij de eerste was het al raak. Zo groot is Hoi An niet dus je kan best van hotel naar hotel lopen.
Ik sluit me bij Meloentje aan. Ik heb ook met de LP in de hand door Hoi An gelopen (met mijn backpack dwars door de druk bezochte markt, hihi) en een hotel gevonden. Maar niet eens eentje die in de LP stond