Wij gaan in september voor een aantal dagen naar Vietnam. We komen aan in HCM en vliegen daarna naar Hanoi. Vanaf dat punt staat het reisschema hieronder.
Graag zouden wij van jullie horen of dit reisschema haalbaar is. Dat de afstanden niet te groot zijn tussen de plaatsen. We willen tenslotte wel relaxed reizen. :zon02: Misschien hebben jullie nog tips voor ons? Die zouden wij dan graag van jullie horen.
[ol]
[li]Vrijdag 5 september Hanoi *Trektocht Mai Chau boeken *[/li][li]Zaterdag 6 september Mai Chau 3 daagse trektocht+homestay[/li][li]Zondag 7 september Mai Chau 3 daagse trektocht+homestay[/li][li]Maandag 8 september Mai Chau 3 daagse trektocht+homestay[/li][li]Dinsdag 9 september Hanoi[/li][li]Woensdag 10 september Hanoi - Hue vliegtuig[/li][li]Donderdag 11 september Hue[/li][li]Vrijdag 12 september Hue - Hoi An bus[/li][li]Zaterdag 13 september Hoi An[/li][li]Zondag 14 september Hoi An – Nha Trang nachttrein[/li][li]Maandag 15 september Nha Trang[/li][li]Dinsdag 16 september Nha Trang – HCM nachttrein[/li][li]Woensdag 17 september Ho Chi Minh City[/li][li]Donderdag 18 september Ho Chi Minh City Tour boeken voor drie dagen in Mekong Delta[/li][li]Vrijdag 19 september locatie??? Mekong Delta[/li][li]Zaterdag 20 september locatie??? Mekong Delta[/li][li]Zondag 21 september locatie??? Mekong Delta[/li][li]Maandag 22 september Ho Chin Min City relaxen in hotel (Cu Chi-Tunnels)[/li][li]Dinsdag 23 september Ho Chin Min City relaxen in hotel[/li][/ol]
Is het handig om de nachttrein alvast te reserveren of is dat ook goed ter plaatse te regelen? Wij horen graag van jullie!
Schema is prima en ook helemaal haalbaar.
Zou ook geen trein boeken.
Jullie reizen in het laagseizoen, dus waarschijnlijk wel een trei te krijgen.
Kunnen jullie onverhoopt geen softsleeper krijgen, dan kan je natuurlijk altijd vliegen wanneer je die dag op die bestemming moet of wilt zijn.
Meer kosten zijn dan echt te overzien; zijn de hotelkosten van misschien 20 a 30 usd voor 2 personen, dus 7 uur meer pp.
12-9
Mischien over de Hai Van Pass?
Mekong Delta.
Ik zie dat jullie weinig strand hebben, alleen 1 dag Hoi An ( maar dan misschien gaat deze weg aan de stad )
Zou dit dan verlengen met 1 dag mits het weer het toelaat.
Betekend dus 1 dag minder Mekong; 3 dagen / 2 nachten
Dan kan je kiezen voor 2 dagen can Tho met een homestay of , lijkt me leuker, 1 dag My Tho met home stay, dan naar Can Tho ( hotel ) en dan naar Cai Rang en naar Saigon.
Of natuurlijk wanneer je 1 dag langer Hoi An kiest.
Zou ik gaan voor My Tho ( Cai Rang ) of Ben Tre.
Dan daar overnachten.
Vind 10 uur rijden naar Can Tho ( vv ) niet de moeite waard voor alleen Cai Rang.
Fijn om te horen dat de rondreis goed te doen is. Wij hebben ervoor gekozen om 1 dag Hoi An te doen, daar de stad te bezoeken en dan 2 dagen Nha Trang. Daar heb je toch ook strand? Of is dat te druk en niet aan te raden?
12-9 met de bus van Hue naar Hoi An over de Hai Van Pass, moeten we daar nog een speciale bus voor nemen? Het lijkt me wel erg mooi.
Bussen gaan in het algemeen door de tunnel en dus niet via de pas.
Dan daar goed op letten welke wel en welke niet.
ook even kijken of ze stoppen voor foto’s
Trein stopt ook niet natuurlijk.
Dan kan je natuurlijk een taxi nemen, kijk dan wel echt goed uit dat ie niet de tunnel inschiet omdat je gevraagd hebt om van Hue naar Hoi An te gaan.
Via een reisbureau is het natuurlijk altijd oke wanneer je de pass het aangegeven, is wel de duurdere optie
Je kan van de berg mooi foto’s maken, mits het natuurlijk niet bewolkt is.
Hai Van betekend "wolken pas " ongeveer, dus , je voelt hem al aankomen, het kan zijn dat het helemaal bewolkt is je niets kan zien.
Even zelf ter plekke beslissen hoe het weer is en dan beslissen.
Nha Trang
Dat moet je een beetje zien als Benidorm voor wat betreft het uitgaan.
Maar je kan daar echt nog het tourisme ontlopen.
Allereerst veel plezier! ik hoop dat je het net zo geweldig gaat vinden daar als ik vond…
Nha Trang… Persoonlijk zou ik deze plek overslaan en kiezen voor n extra dag Easyrider rondom Dalat ofzo… aangezien ik ook deze badplaats veel te toeristisch vind. maar das persoonlijk…
Misschien een leuk idee om vanaf Hue naar Hoi An met de easyriders te gaan… Ipv bus.
ik zie dat je Halong Bay overslaat. het is zeeeer toeristisch maar wel echt prachtig.
nog een kleine maar ( in mijn ogen magische) tip; vanuit Hanoi kun je een tourtje boeken naar de Parfume Pagoda… Ong 60 km buiten de stad… Dan ga je met n bootje een prachtige rivier af naar een cave waar Vietnamezen heen trekken na nieuwjaar… tet. Prachtig gebied! Zeker als je net als ik de enige toerist van de dag was tussen locals maakt t de dag compleet en puur…