Wij gaan in de zomer ruim 3 weken naar Vietnam (niet de beste reistijd, maar enkel dan vakantie). Ik heb reeds wat gelezen en info gekregen van vrienden, maar het volgende is me niet duidelijk: Kan je best van Hanoi naar Dong Hoi (daar bezoeken wij een kennis) rechtstreeks reizen vb met de nachttrein of is het interessant om tussenin nog plaatsen te bezoeken?
Wij willen ook naar Sapa gaan , omdat het er zo mooi is… anderzijds lees ik dat het erg toeristisch is. Heb je dat ev. zo ervaren? En hoeveel dagen trek je er dan voor uit?
Ik zou op het einde -als we terug richting Hanoi gaan- naar Halong Bay willen gaan en ev; naar Mau Chau. Is dat een goed plan?
En m’n laatste vraag: Is het aante raden om van Hué naar Hanoi te vliegen of is de nachttrein ook goed te doen?
bedankt… nee, we moeten niet op een bepaalde datum in Dong Hoi zijn.
Nu las ik ook over ninh Binh…mss wil ik dat na Sapa doen, maar dan moet je zeker terug over Hanoi?
eén binnenlandse vlucht wil ik overwegen… en anders de nachttrein, daar lees ik veel positieve dingen over.
Toffe reis! Vietnam is geweldig! Wij hebben inderdaad vanuit Hanoi eerst nog Ninh Binh bezocht, daarna met de trein in 8 uur naar Dong Hoi.
We zijn ook maar Sapa geweest voor een tweedaagse trekking. Het is echt supermooi daar, hoogtepunt vab de reis! Sapa is wel toeristisch ja, wij waren in laagseizoen dus viel het mee. Heb wel veel goeie verhalen gehoord over Ha Giang, veel minder toeristisch.
Hopelijk ga je vanuit Dong Hoi ook nog naar Phong Nha, de grotten daar zijn heel indrukwekkend!
Ik denk dat er niet zoveel reactie komen omdat je nog niet echt specifiek bent
in je trip. Heb je al een beetje een planning? Lees veel op het forum en maak dan een planning en laat die hier zien dan krijg je denk ik meer reacties.
bedankt Kootje…ik ben niet iemand die hier 3 à 4 keer m’n planning uitgebreid uitschrijft :so:
wat ik wel wil weten: *is Sapa te doen of écht te toeristisch geworden?
* is Ninh Binh een aanrader of te mijden ? ik lees er verschillende dingen over…
* overnachten in Hué ? of gewoon een dagbezoek ?
* Mau Chau op het einde van de reis nog doen als je in het begin Sapa en Ninh Binh al hebt gedaan? of niet? Halong Bay als afsluiter?
Gezien je vraag, ga ik ervan uit dat je in het noorden wilt blijven en niet verder dan Hue / Hoi An??
Idee:
Hanoi - Mai Chau - Ninh Binh provincie - Tam Coc / Trang Anh - Ninh Binh Stad en daar de trein naar Dong Hoi - Phong Nha Np - Hue - ( misschien Hoi An voor strand? ) - Hanoi - Halong Hanoi - naar huis.