Korte rondreis Noord Vietnam

Beste Vietnam kenners / liefhebbers,

binnenkort ga ik voor het werk enkele dagen naar Da Nang.
Daarna wil ik een week langer in Vietnam blijven om via Hue richting Noord Vietnam te reizen.
Ik vlieg terug naar NL vanuit Hanoi, reis met de backpack en medium budget.

Ik heb wat vragen :

  • is de (nacht-)trein Hue - Hanoi aan te bevelen ?
  • aangezien de tijd erg kort is (7-8 dagen), dien ik keuzes te maken. Wat mag ik (behalve Halong Bay) niet missen ? :wink:
  • nog meer tips & tricks ?

Alvast bedankt ! Groeten,
Patrick.

Lees mijn reisverslag een op sjaak.aroundtheglobe.nl

Ik zal de tunnels ook niet overslaan (ligt ergens in het midden van Vietnam, ben de plaatsnaam vergeten)

1 like

Hoi Patrick,

Halong Bay inderdaad, maar misschien maar een dagje daar rondvaren, omdat je niet zoveel tijd hebt. En Sapa raad ik ook aan: mooie natuur en veel stammen die je kunt bezoeken. Misschien twee daagjes als je met de nachttrein gaat?

Van Hue naar Hanoi zou ik eerder de trein aanraden dan de nachtbus. Zelf heb ik met die laatste niet zo’n goede ervaring. De bedden zijn ook maar 1.60 meter, dus als je langer bent, slaapt dat minder prettig. Of eventueel een binnenlandse vlucht, maar daar kun je weer een halve dag mee kwijtraken.

Als je in Hue bent, dan raad ik een DMZ tour aan. Ook al ben je met een groep toeristen, iedereen viel stil waar ik mee was, omdat het toch heel heftig is. Maar wel heel goed om mee te maken.

En verder Hanoi verkennen. Zelf vond ik Hanoi wel een prettige sfeer hebben en heel leuk om te winkelen :wink:

Groetjes, Anne

1 like

Hallo Patrick,

Is echt wel kort, 7/8 dagen.

Je hebt eigenlijk 2 opties.
Van hot naar haar reizen om zoveel mogelijk te zien, of wat relaxed enkele lokaties aan te doen.

Voor het relaxte gaat ik ver met Anne-Jitske mee.

Je zit in Danang, dan door naar Hoi An.
45 minuten rijden vanaf Danang en je hebt een leuke stad en strand.
Daar 2 dagen op het het strand ( 1 nacht ), dan naar Hue en de DMZ 2/3 dagen.
Kan je ook de tunnels bij Vinh Moc bezoeken.
Vliegen naar Hanoi ( kost 30 euro ) met de ochtend vlucht.
Die dag Hanoi en de dag erop naar Halong Bay ( 1 dag zoals als eerder voorgesteld was ).
1 dag en avond Hanoi en weer naar huis).

Met de vakantie terugkomen en dan alles wat uitgebreider.

gr
Ton.

1 like

Hoi Sjaak, Anne en Ton,

dank voor jullie adviezen ! Ga ik zeker iets mee doen.
En Ton, ja wie weet kom ik er met een vakantie nog eens terug :wink:

Het zal inderdaad proppen worden als ik veel wil zien. Zou jammer zijn om te moeten haasten.

Zowieso dus Hue, Halong Bay, Hanoi.
DMZ, tunnels en Sapa ga ik over even over lezen en kijken welke van de drie ik wil gaan bezoeken.

groeten, Patrick.