17 dagen rondreis Vietnam

Hallo,

Wij gaan binnenkort naar Vietnam:) voor 17 dagen (excl vlucht). Ik heb de afgelopen maanden veel tijd doorgebracht door het speuren op internet naar tips en we hebben nu een schema opgesteld. We hebben een retourtje naar Ho Chi Minh geboekt maar willen eigenlijk van noord naar zuid, dus we gaan nog een ticket naar Hanoi boeken.

Het schema ziet er als volgt uit:
13-05: Aankomst Ho Chi Minh
14-05: Hanoi
15-05: Hanoi
16-05: Halong bay
17-05: Halong bay
18-05: Hanoi
19-05: Da Nang
20-05: Da Nang
21-05: Da Nang
22-05: Hoi An
23-05: Hoi An
24-05: Hoi An
25-05: Mui Ne
26-05: Mui Ne
27-05: Phu Quoc
28-05: Phu Quoc
29-05: Phu Quoc
30-05: Ho Chi Minh
31-05: Vlucht Amsterdam

We wouden eerst het noorden overslaan zodat we niet zo veel hoeven te reizen, maar we zijn toch overstag gegaan omdat we van familie hoorden dan Hanoi een wereldstad is en Halong Bay willen we eigenlijk ook niet missen. De reden dat we 3 dagen in Da Nang zijn is omdat mijn vriend van oorsprong uit Vietnam komt en hier woont familie die we gaan bezoeken. In Mui Ne willen we graag de zandduinen bezoeken en als afsluiter een paar dagen in Phu Quoc verblijven.

Mijn vraag is; is het schema haalbaar? We willen waarschijnlijk alles per (nacht)trein afleggen (en ter plaatse boeken?), en met de veerboot naar Phu Quoc. Ik heb alleen begrepen dat er niet een geweldige verbinding is tussen Mui Ne en Rach Gia, klopt dit?

Groet,

Jeanine

hallo Jeanine,

Ik zal maar meteen in huis vallen wat niet kan.

het is over de weg niet mogelijk om in 1 dag van Mui Nee naar PQ te gaan.
Je kan wel in 1 dag van Mui Nee naar Rach Gia gaan, maar dan zit je echt 12 uur of meer in de bus, prive rond de 11 en lokale bussen ga ik het nog niet over hebben want dan moet al rekenen op 16 minimaal.

Dus geen optie.

Dus je strand in saigon.
Vandaar kan je vliegen op PQ vv.

Betekend wel dat Rach Gia en boot vervalt.
Ook 26 en 27 mei wat anders moet worden, of deze dagen ergens anders vandaan moeten komen.

Ik zou halong beperken tot 1 overnachting ; betekend dan vertrekken naar Danang op 18-5

Misschien zelfs 15-5 beginnen met de Halong Bay Cruise, scheelt je ook 1 dag. en dan dus naar Danang op

Zou dan zo worden

3-05: Aankomst Ho Chi Minh, vliegen naar Hanoi; overnachten Hanoi
14-05: Hanoi
15-05: naar Halong Bay
16-05: Halong bay, naar Hanoi; overnachten Hanoi
17-05: naar Danang vliegen
18-05: Danang
19-05: Da Nang
20-05: Da Nang
21-05: Naar Hoi An
22-05: Hoi An
23-05: Hoi An
24-05: Naar Mui Nee; hoe??
25-05: Mui Ne
26-05: naar Saigon met de bus
27-05: naar Phu Quoc vliegen, vroege vucht
28-05: Phu Quoc
29-05: Phu Quoc, late vlucht terug naar Saigon
30-05: Saigon
31-05: Vlucht Amsterdam

Wat denk je ervan?

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Ontzettend bedankt voor je uitgebreide antwoord + toelichting, dit wordt er gewaardeerd :).

Wat betreft vlucht van Ho Chi Minh naar Hanoi gaat op 13-05 niet meer lukken ben ik bang omdat we pas 19:35 aankomen. Ik zag dat de laatste vlucht om 21:35 vertrekt. We willen dan wel proberen om op tijd te vliegen op 14-05 zodat we die hele dag nog kunnen meepakken in Hanoi.

Is de nachttrein ook een optie i.p.v. de vlucht van Hanoi naar Da Nang? Dit scheelt misschien weer een overnachting en dan kunnen we een extra dagje Hanoi meepikken. Misschien dan op 14 en 15-05 in Hanoi, 16 op 17-05 naar Halong Bay en dan vanuit deze reis de nachttrein pakken naar Da Nang waar we dan 18-05 aankomen… Of denk ik hier te makkelijk over? :slight_smile:

We willen de nachttrein nemen om naar Mui Ne te gaan. Ik had begrepen dat je bij Phan Thiet kan uitstappen en vanuit daar met de bus/taxi naar Mui Ne kan gaan.

Een goede tip van je om een extra dag te rekenen tussen Mui Ne en Phu quoc, wij waren er al van uit gegaan dat het haalbaar zou zijn om dit binnen 1 dag te doen, en door een vlucht te nemen scheelt het denk ik ook weer reisuren en hebben we een extra dagje Saigon…

Is het verstandig om de vlucht naar Phu Quoc vanuit NL te boeken, of kan dit ter plaatse? We willen ons wel aan het schema houden maar mochten we ergens een dagje langer/korter willen blijven dan willen we het liefst wel flexibel zijn.

Dan nog een laatste vraag, ik lees veel goede verhalen over Easy Riders… Het lijkt me leuk om een dagtocht te doen, heb je tips waar we dit het beste kunnen doen? Of willen we dan te veel in korte tijd en kunnen we dit beter overslaan? :smile:

Groet,

Jeanine

Hallo Jeanine,

Ik ben blij dat de informatie je wat verder heeft kunnen helpen.

Nu je vragen

Jammer dat het niet gaat lukken, maar geen probleem; schuiven we alles 1 dag door.

Nachttrein naar Danang.
Natuurlijk is dat een optie, maar wel een hele lange reis.
Dus je denkt niet te makkelijk en is gewoon te doen.

Je bespaard wel een overnachting uit, maar is dat de vele uren waard en kan je slapen in een trein?
Vliegen of trein is bijna net zo duur, met vliegen dan dan wel de overnachtingskosten, maar die kan die heb je zelf in de hand toch.
Met vliegen heb je een avond Hanoi en je bent eerder in je Danang verblijf dan met de trein.

Nachttrein naar PT
Ja , kan ook , maar is wel iets van een uur rijden naar je verblijf in Mui Nee.

PQ
Geen probleem om daar te boeken, is super laagseizoen.
Kijk ook goed naar het weer, want mei is in PQ wel een maand met veel regen.

Er
Wanneer ik zo je schema bekijk is de omgeving van Danang de beste plek.
Normaal wordt het dan wel een beetje de oorlog sites, maar geef je aan dat je wat anders wilt is dat ook te realiseren.

hoop dat dit je weer wat verder kan helpen?
Zoniet , we helpen je graag verder.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Je hebt gelijk, ik denk dat we een vlucht gaan overwegen. Ik was in de veronderstelling dat het qua kosten tussen de trein en het vliegtuig aanzienlijk zouden schelen. Maar als het bijna net zo duur is en we kunnen er weer wat uurtjes langer van slapen is dat ook het overwegen waard :slight_smile:

Op welke manier zou jij adviseren om van Hoi An naar Mui Ne reizen? Is de bus dan een betere optie?

We zullen de weerberichten mbt PQ goed in de gaten houden… Het zou zonde zijn als we daar alleen maar regen hebben.

Bedankt voor de tips Ton,

Groet,

Jeanine

Hallo Jeanine,

Ik hoef en wil geen gelijk te krijgen, maar probeer wat advies aan te dragen in de hoop dat je deze kan meenemen in je planning.
Het belangrijkste voor mij is dat wanneer ik een advies geef hoop ik dat dit jullie kan helpen.

Van Hoi An naar Nui Nee.

Goedkoopste is de bus.
trein kan en vliegen kan, maar dan wel vanaf Danang en transfers met vliegen van Nha Trang naar Mui Nee en trein van Panh Tiet naar Mui Nee.

Laat het even aan jullie over.
Waarom?

Je bent dan al een tijdje in Viet Nam en je hebt gezien hoe deze buschauffeurs rijden.
Wanneer je dat gezien hebt en je denkt dat kan ik handelen en we slapen wel, dan de bus.

Ben je, net zoals ik een meerijder, dan misschien toch iets anders overwegen, want je slaapt dan niet.
Dan is de trein de beste optie ivm de transfer naar Mui Nee die goedkoper is en je bespaart een overnachting.

gr.
Ton.

Ik denk dat we de keuze inderdaad het beste daar kunnen maken, maar het is altijd fijn om extra info te ontvangen wat invloed kan hebben op deze keuzes.

Bedankt voor alle goede tips!

Groet,

Jeanine