Van Guatemala City naar Belize City

Iemand weleens de reis van Guatemala city naar Belize City (Caye Caulker) gemaakt.
Hoe was je route en hoe lang heb je erover gedaan?
Wat moet je in dat stuk echt zien?

Hallo,

Alleen maar tot aan de grens met Belize. Om precies te zijn in 2 dagen van elk een uur of 4 rijden: GCity-Lago Izabal en Lago-Flores.

De hoofdroute is bij Lago de Rio Dulce oversteken en dan richting de kust van Belize (Punta Gorda). Goede weg binnen Guatemala in ieder geval. Aan het Lago zijn een paar leuke hotels en o.a. een oud Spaans fort, zeker een nachtje blijven slapen. Boottocht over de rivier kan aardig zijn (naar Livingston of het tegenover gelegen Puerto Barrios), inclusief rotskloof en heetwaterbron, maar de kustplaatsen van Belize zelf zijn mooier dan die van Guatemala.

Alternatieve route is naar Flores (prachtige stad in een groot meer), in dat geval ook zeker de beroemde Tikal Maya-piramides bezoeken op 3 uur van de stad. Maar Flores naar Belize ziet er een stuk slechter uit qua wegenkwaliteit, dus weet niet of dit aan te raden is…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Jups!

Met bus van Guatemala-City naar Flores, wat een best lange rit was. Daar geslapen in een super leuk, gezellig hostel; los amigos.
De volgende dag met bus van Flores naar Belize City, wat ongeveer vijf uurtjes rijden was…
Aangekomen in Belize-city hebben we een watertaxi (die er genoeg zijn) naar Ceye Caulker en San Pedro… Super mooi en heerlijk relaxent.
Bovendien was het interessant, Belize is weer totaal anders dan Guatemala…!

Wij hebben hetzelfde gedaan als hierboven beschreven, maar zijn wel twee nachten in Flores gebleven om Tikal te bezoeken. Dat zou ik zeker niet gemist willen hebben…wat een ervaring.

Daarna inderdaad naar Belize City en watertaxi naar Caye Caulker genomen.
Tip: Tom’s Hotel! Als je aankomt op het eiland (rechts is het dorp). Klein stukje lopen en dan vind je een eenvoudig, superschoon hotelletje met 2 kamers die praktisch op het strand staan ( 1A en 1B geloof ik)

Success

Ik word helemaal enthousiast van jullie verhaal! Hoe lang zijn jullie geweest?
Wij denken erover om in 16 dagen van guatemala naar Belize te reizen en veel mooie plekjes te bekijken en relaxed te eindigen aan het strand in Belize.

Goede avond,

Wij zijn ongeveer 3 weken geweest. Zo’n 2 weken Guatemala, 4 dagen Caye Caulker en daarna via Livinstone (erg leuk!) terug.

Ik zou je aanraden om te beginnen in Panajachel en daar een paar dagen te blijven. Erg relaxed en gemoedelijk sfeertje.

Must see’s : Chichicastenango, Antigua, Tikal (Flores), Livingstone en Panajchel dus!

Veel plezier en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel :slight_smile:

Hoi ik en een vriendin van mij zijn ook van plan om 3 weken door guatemala en belize te trekken. Vraagje: hoe lang duurt het om van Caye Caulker naar Livingston te komen…en is dit goed te doen met de bus?

Alvast bedankt!!

Groetjes Annelies

Hoi Annelies,

's Morgens zijn we vertrokken van Caye Caulker met de boot terug naar Belize stad. Daar hebben we aan de overkant van de weg bij de haven de bus naar de grens met Guatemala genomen. Je stapt dan uit in Punta Gorda en neemt daar de boot naar Livingston. Vergeet niet je te melden als je Belize uit gaat en Guatemala inkomt. Je moet een stempel in je paspoort hebben anders krijg je problemen met je terugvlucht.
Onze busreis (de reis zelf is met een lokale bus en dus niet erg comfortabel, maar heeft zeker veel charme…)duurde langer dan we dachten en we kwamen net in het donker aan in Punta Gorda. Helaas moesten we toen besluiten te blijven slapen i.p.v. in het donker met een klein bootje de zee op te gaan en de grens over te steken, dat vonden we toch te riskant. Punta Gorda was alleen niet echt een succes: duur en vooral VIES hotel (boven bij een chinees…)
Livingston was daarna echt een verademing!!! Wel hebben we daar heel veel moeite moeten doen om geld te halen bij de bank, want ineens werd nergens onze cirrus pas meer geaccepteerd, daar hadden we nog niet eerder last van gehad.

Succes en veel plezier,
Anouk

Bedankt voor je bericht! Hier kan ik zeker wat mee!!

Groetjes Annelies.

Nog een vraagje, wat zouden jullie aanraden qua vliegen.
Of landen op guatemala city en terug vanaf belize city vliegen, of heen en terug naar guatemale en binnenlands met de bus heen en weer reizen.
Hoe deden jullie dit?

Hey,

Zelf ben ik van Guatemala-city naar Belize gegaan en ook weer terug op die manier (in Punta Barrios de bus naar Guate-city). Geen ervaringen met het vliegen vanuit Belize-city…
Ik zou gewoon kijken welk ticket het goedkoopst is… Denk dat dat Guate landen en ook Guate voor terugreis zal zijn…
Veel succes!

Lees btw. over pinnen in Livingston, wij hadden er ook problemen mee… Niemand van ons kon er normaal pinnen, maar miss. is dat ook wel toeval…

Groetjes!

Inderdaad… pinnen is een drama in Puerto Barrios!

Maar, terug naar de vraag. Wij zijn inderdaad aangekomen in Guate-city and vanuit daar ook weer terug gevlogen. Ik zou in in ieder geval kijken naar de goedkoopste manier om te reizen. We zijn toen ook mensen tegengekomen die vanuit Mexico terugvlogen…

Suc6!!!

een aanrader is om tussen Guatemala-city en Flores/Tikal/Belize nog Semuc-Champey aan te doen. dit ligt vlakbij een dorpje genaamd Lanquin, wat weer.een eindje van Coban af ligt. Het gaat hier om een dagje jungle, watervallen springen en grotzwemmen. heb hier een supervette ervaring gehad die niet te missen is door al de avontuurlijke trotters!