Flores bezoeken Tikal

Half juni tot half juli ga ik 4 weken naar Guatemala en Belize.

Is het makkelijker om tikal vanuit belize te bezoeken of beter vanuit Guatemala en dan binnenlandse vllucht boeken?

Route die ik in mijn hoofd heb is
begin in zuiden bij lago Atitlan enz vandaaruit door reizen richting Livingston (onderweg wel dingen bekijken)
van Livingston naar belize en terug vlucht van belize (waarschijnlijk)

Of is het makkelijker om van belize naar tikal te gaan en vandaar naar Guatemala te vliegen en dan naar huis?

Ik hoop dat jullie tips hebben

Thanks

Hoi Judith,

Leuk vooruitzicht dat je naar Guatemala en Belize gaat.

Ik weet dat het mogelijk is om vanuit Tikal naar Belize te gaan met een bus. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Vanuit Guatemala stad is het mogelijk om een binnenlandse vlucht naar Tikal te nemen. En vanuit Tikal een vlucht naar Belize. Informatie over de vluchten vind je op www.TAG.com.gt

Wat je ook kunt doen is:
Lago Atitlan, Antigua, Lanquin(Semuc Champey), Tikal, Belize, boot naar Livingston, terug vlucht Guatemala stad.

Veel plezier met de voorbereiding,
Marieke

1 like

Marieke,

Weet jij misschien ook waar ik een goedkope vlucht van Belize naar Guatemala kan vinden?
Dit ivm vluchten vanaf Belize allemaal over Amerika gaan.

Zou fijn zijn als iemand mij kan helpen

Mooie combinatie : fraaie natuur en Mayacultuur !

Van Belize naar Guatemala kan je, zoals Marieke al aangaf, over land, over zee of door de lucht.

Tropic Air vliegt dagelijks vanuit Belize (International) naar Flores (bij Tikal).

Over zee is ook best fijn !
Je kan van Punta Gorda (Belize) naar Puerto Barrios (dagelijks) of Lívingston (enkele malen per week) in Guatemala.

Vast een fijne reis !