Alleen reizen door Mexico, Guatemala en Belize

Hallo!!

Ik zou graag wat ervaringen willen horen van mensen die alleen hebben gereisd door Mexico, Guatemala en Belize! Ik vlieg op Cancun, wil dan direct door naar Tulum, vanaf daar naar Palenque (wel meteen 11 uur in de bus… dus misschien nog ergens een tussenstop), dan naar San Cristobal, Lago Atitlan, Antigua, Flores (met evt dagtrip Tikal), Belize city, Caye Caulker, daarna ook wel binnenland Belize maar weet nog niet precies waar, ik denk het noorden, en dan weer terug naar Cancun. En dit allemaal in zes weken. Te doen? Of is het dan echt twee dagen ergens zitten en weer weg? En wat is aan te raden, het rondje zoals boven beschreven linksom maken of toch rechtsom? Want eigenlijk lijkt Belize mij nog het leukst van allemaal, dus leuk om mee te beginnen en rustig aan te doen en dan maar kijken hoe de reis verder verloopt, maar misschien reis ik dan wel een beetje ‘tegen het verkeer in’, omdat veel andere backpackers het rondje dus wel linksom maken? Want het lijkt me wel heel leuk om veel andere mensen te ontmoeten en evt samen te reizen. En hoe zit het met de reis van Antigua naar Flores? Ik ben al een beetje op onderzoek uitgeweest en het lijkt erop dat je wel een overstap moet maken in Guatemala City… Maar die stad wil ik eigenlijk vermijden. En hoe lang is het van Antigua naar Flores? Ik ga al over twee weken… Heel erg leuk, maar ook spannend! Al ga ik er wel vanuit dat ik heel veel andere mensen zal leren kennen met wie ik kan reizen en leuke dingen kan gaan doen, toch? Ik hoop op reacties!

Groetjes van Danielle

Hallo!

Helaas nog geen reacties op mijn berichtje… Ik heb nog een vraagje, als ik het weer in Belize check, lijkt het wel of het de komende twee weken alleen maar aan het regenen is, terwijl het droge seizoen toch van oktober tot mei schijnt te zijn… Weet iemand of ik misschien meer kans maak op mooi weer in Belize in februari?

Groetjes van Danielle

Volgens mij maakt het niet zo veel uit welke kant je eerst op gaat. denk wel dat de meeste belize als laatste doen.

Verder moet het qua tijd ook wel lukken. Je kan er uiteraard ook veel langer over doen.

En over het algemeen is het van februari tot mei het droogst/warmst…

veel plezier

ps. voor meer reacties kan je je bericht ook in het mexico forum plaatsen, misschien krijg je daar meer reacties…

Hoi Daantje,
Als het goed is ben nu aan het genieten van al het moois. Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Ik wil dezelfde reis nl ook gaan doen!

Ik wil graag samen met mijn vriendin naar Mexico Guatemala en Belize. Ook ongeorganiseerd.

Ik ben vooral benieuwd naar de prijzen van de accommodaties en vervoer. Ook of je gemakkelijk de grens overkomt of dat dat even kan duren…