Rondreis Guatemala, Belize en Mexico. Graag advies!

Hallo medereizigers,

In het najaar gaan mijn vriend en ik 30 dagen een rondreis maken door Guatemala, Belize en een klein stukje Mexico als dat haalbaar is binnen de tijd. De tickets zijn geboekt, we vliegen heen op Guatemala city en de terugreis gaat vanaf Belize city. Graag zou ik wat advies willen over wat een logische route voor onze reis is en of Mexico haalbaar is of dat we dat beter kunnen skippen. Ook zou ik graag willen weten of het makkelijker is om vanaf Guatemala naar Mexico te gaan en vanaf Mexico vervolgens naar Belize of is het handiger om van Guatemala gelijk naar Belize te gaan, vervolgens naar Mexico en van Mexico weer terug naar Belize? Wie kan ons op weg helpen met een logische route? En hebben jullie nog tips wat we absoluut niet mogen missen?
De volgende plekken willen we sowieso doen/bezoeken in Guatemala: Antigua, Pacayavulkaan beklimmen, Chichicastenango, Panajachel/Lago Atlitan, Semuc Champey, Rio Dulce, Flores en Tikal. In Belize willen we naar San Ignacio, Lamanai en Caye Caulker (is dit laatste een goede locatie om vanaf hier een duiktrip naar de Blue Hole te regelen?). In Mexico staat tot nu toe alleen Tulum op ons lijstje vanwege de denk ik beperkte tijd?
We willen graag een leuke afwisselende reis met zowel cultuur, natuur, strand en duiken.

Ik kan je helaas niet helpen, maar ga een vergelijkbare reis maken met m’n vriend. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de reacties!

Onze route (ligt nog niet vast…):

Vlucht Ams - Belize City (gelijk doorreizen naar Chetumal)
Chetumal
Palenque
San cristobal de las casas
Panajachal
Antigua
Flores/Tikal
Caye Caulker
Belize City - Ams

Beste Mirjam,

Leuk dat jullie een rondreis gaan maken door Guatemala, Belize, Mexico. Ik kan je helaas ook niet helpen met de route omdat ik Belize en Mexico niet ken.
Ik woon in Quetzaltenango in Guatemala. Ik wil jullie alleen zeggen dat het eigenlijk wel interessant is om Quetzaltenango(Xela) ook te bezoeken. Er is echt veel te zien. Het ligt in de hooglanden en is omringd door verschillende vulkanan. Je kan dan ook verschillende wandelingen maken. Ook kun je de maya ruines van Takalik Abaj bezoeken of Zunil en van daaruit de Fuentes Georginas hotsprings.

Veel plezier met de voorbereiding,
Marieke