Tikal - via Guatemala City of Belize???

Hallo,

Ik vertrek van november t/m december voor 7 weken naar Midden Amerika.
Nu heb ik een vraag.

Gezien de 7 weken kunnen we niet alles zien en moeten we keuzes maken. We willen vliegen op Guatemala city of Belize. We willen graag o.a. Tikal bezichtigen en van daaruit richting Honduras gaan. Aangezien de busreis van Guatemala city naar Tikal best lang is zou ik van jullie graag willen weten of jullie het aanraden om van Guatemala city naar Tikal te gaan en van daaruit naar Honduras te gaan - of raden jullie meer Belize aan en om van hieruit richting Tikal te reizen?

Ik hoor het graag van jullie!

Gr,

Ik ben in 2011 via Belize gereisd en dat ging prima. Grensovergang ging gemakkelijk en je hebt vanuit Belize stad (aankomst van de veerpont) een rechtstreekse verbinding met Flores. Dit is het stadje vanuit waar de meeste excursies starten.

Aanrader is wel om niet in Belize stad te overnachten maar direct door te reizen naar de eilandjes bijvoorbeeld Caye Caulker. Belize stad is 's nachts niet al te veilig en zeker niet mooi of gezellig.

Ik ben vanuit Tikal binnendoor naar Chamuc Champey (midden in de jungle) gegaan vanuit daar naar rio dulce/livingston (ook weer binnendoor) en daar de veerpont naar Puerto Barrios en zo naar Honduras. Het is wat betreft afstand korter maar veel mooier om te reizen dan via Guetamala stad. Je doet er met de tussenstops mss net ietsje langer over maar het is meer dan de moeite waard.

goede tip, zelfde ervaring van mij