In augustus ga ik samen met mijn vriend reizen van Delhi naar Kathmandu. We hebben retourtickets naar Delhi en een enkeltje van Kathmandu naar Delhi. Op 1 augustus komen we aan in Delhi en 22 augustus vliegen we van Kathmandu naar Delhi.
Voorlopig hebben we het volgende reisprogramma in gedachten… Heeft er iemand goede tips? Is het haalbaar? Heb het idee dat we misschien teveel plannen. We willen graag de kamelensafari maken. Liever niet in Jaisalmer, of is dat juist wel aan te raden? Bikaner lijkt me iets kleinschaliger… Of niet? Alle tips zijn welkom!
Dag 1 - Delhi
Dag 2 - Delhi
Dag 3 - Delhi
Dag 4 - Delhi - Bikaner
Dag 5 - Bikaner (kameelsafari)
Dag 6 - Bikaner (kameelsafari)
Dag 7 - Bikaner - Jaipur
Dag 8 - Jaipur
Dag 9 - Jaipur - Agra
Dag 10 - Agra - Varanasi
Dag 11 - Varanasi
Dag 12 - Varanasi
Dag 13 - Varanasi - Sunauli
Dag 14 - Sunauli - Pokhara
Dag 15 - Pokhara
Dag 16 - Pokhara
Dag 17 - Chitwan National Park
Dag 18 - Chitwan National Park
Dag 19 - Chitwan National Park
Dag 20 - Kathmandu
Dag 21 - Kathmandu
Dag 22 - Kathmandu - Delhi
We zijn benieuwd naar jullie ervaringen! Ook wat betreft het reizen met de trein. We zijn eigenlijk niet van plan om dat vooraf te reserveren. De klasse van reizen maakt me niet zoveel uit (denk ik!) Of is dat heel naief gedacht?
Behalve dat mn paraplu al klaar ligt kan ik er niet meer rekening mee houden. Ik werk in het onderwijs en ben dus gebonden aan de zes weken zomervakantie…
Is het zo’n groot nadeel om de zomer te gaan dan? Ik was er vorig jaar in mei en toen was het 48 graden. Zolang het iets kouder is, vind ik het al lang goed!
Ik zou in ieder geval wel rekening houden met onder gelopen wegen waardoor het reizen iets moeilijker wordt maar dit weet je pas ter plekke. Als je idd alleen de mogelijkheid hebt om in de zomervakantie op vakantie te gaan en je wilt naar nepal gaan. Dan zit er idd niks anders op. Maar houdt er rekening mee en uiteraard met de nodige bloedzuigers
En met de mist/wolken. In Nepal (behalve dan laaglanden bij Chitwan) heb je niet zozeer grote problemen met konstante hoosbuien, een paar valleien uitgezonderd. De reden dat aldaar juni-september weinig toeristen zijn is dat de Himalaya-toppen dan vaak bedekt zijn door wolkendekens, soms zo laag dat de valleien ook mistig zijn. Maar als je enig geduld hebt in Pokhara en Kathmandu heb je hopelijk nog wel zo af en toe mooi uitzicht…
Sukses,
<Erik> & [Sandya] / vanaf eind september Delhi en daarna Nepal…
Chitwan konden wij niet bezoeken omdat er in die tijd de avondklok was ingesteld en vervoer van toeristen niet was aan te bevelen
Een mooie reis toegewenst
Guido
Deze reis lijkt me goed te doen, echter vergeet niet dat alles daar extreem lang duurt, dus dat 3 weken lichtelijk aan de krappe kant zijn. Verder is de moesson niet zo’n probleem, je moet alleen wat langer wachten tot je de wat witte toppen te zien krijgt en je moet rekening houden met een iets langere reistijd. En vergeet vooral die paraplu niet
Het enige wat ik misschien zou aanpassen is het volgende:
Neem de trein van Agra naar Delhi terug en neem dan
een vlucht naar Varanassi. Dit is ongeveer 2500 Roepie.
(dat is zo’n 41 euro) Scheelt je een hoop vermoeidheid
denk ik. Zijn verschillende sites waar je alvast kan boeken.
In Chiwan National park kan je leuk in Sauraha verblijven.
Super en niet duur. Elke dag kan je gratis olifanten wassen
in de rivier. (je dan de mahout dan 20 of 30 roepie geven)
Verder een leuke trip hoor!
Als je naar Bikaner gaat, afhankelijk hoe je reist, is het zeker de moeite waard om via Shekawati te gaan. Met name vond ik Nawalgarh heel sfeervol, mooie haveli’s ook in Mandawa.
We vliegen met JetAirways. Hebben we eerst via hun eigen site gezocht, maar was niets goedkoper dan via vliegtickets.nl Daarom dus maar via die laatste site geboekt.
We hebben ons reisschema trouwens wel iets aangepast. Dat is nu als volgt… Graag weer veel tips, want die kunnen we nog steeds wel erg goed gebruiken!
Reisprogramma India & Nepal – Optie 2
Augustus 2010