Hallo, in april reis ik met mijn dochtertje naar Thailand. Oorspronkelijk zouden we de nachttrein nemen van CM naar BK en dan BK naar ST. Vanaf de eerste dag waren er echter al geen tickets meer beschikbaar. Ik heb even overwogen te vliegen, maar aangezien je dan ook een dag kwijt bent heb ik beslist om met de nachtbus te gaan. De eigenares van mijn guesthouse regelt dit (maar ze zou ook de treinen regelen dus ik heb niet veel vertrouwen). Ze antwoordt niet op mijn vraag met welke maatschappij de bus gaat, maar zoals ik kan vinden rijdt enkel de green bus van Chiang Mai naar Surat Thani. Weet iemand hoe je bij hen tickets kan bemachtigen? De eigenares van het guesthouse zegt dat dit pas 1 maand vooraf kan. Ik heb ook al naar de maatschappij zelf gemaild (in het Engels) maar krijg geen antwoord. Aangezien het nieuwjaar is dan, is het toch echt wel belangrijk om vooraf te boeken denk ik. Heeft iemand ervaringen met deze busmaatschapij? Alvast bedankt!
Vraag uit nieuwsgierigheid: besef je dat het met de bus een heule lange zit wordt?? Zie Google Maps, dus misschien wel 20 uur met de bus met tussenstops. En als je naar één van de eilanden van Surat Thani wilt dan op nog meer reistijd rekenen… En dan ook nog rondom Songkran??
Nou gewoonlijk zijn dit vipbussen die de trip maken vanuit Chiangmai richting Suratthani.
Je hebt comfortabele zitjes met rugleuning ook zijn er tv schermen en het eten is tijdens deze lange rit inbegrepen.
Als je een paar dagen in Chiangmai vertoeft kan je al van tervoren (laten we zeggen 2 dagen) je tickets vastleggen aan het busstation arcade.(moet wel lukken)
Je moet weten dat iedereen aan die bustickets wilt verdienen ook de eigenares van de guesthouse,ga gewoon met een redpick truck 2 dagen tervoren naar het bustation,er zijn een paar counters waar je terecht kunt.(of je huurt een fiets om daarnaar toe te rijden is net ver verwijderd van de stad :1500m)
Ook nog ff zeggen dat de GREEN BUS een degelijke maatschappij is,Annemie!
Het is inderdaad lang ja. 16u vertrek en 12 u volgende dag komen we aan. Maar als we daar al eens 10u van slapen lukt dat wel denk ik. Ik had oorspronkelijk liever 2 nachttreinen met dus een dag Bangkok ertussen maar dat was geen optie meer. De volgende dag hebben we rust voorzien hoor.
Ik heb deze busreis weleens gedaan - in omgekeerde richting - viel erg mee, het zijn goede bussen.
Via Wereldwijzer app
Klinkt redelijk optimistisch…
Ik heb daar goede middeltjes voor dus dat zou moeten lukken ja ![]()
Waarschijnlijk staat je reis nu al vast, maar ik ging met een vlucht van Nok air naar Bangkok hoor: zo’n 1500 bath pp. en je bent er zo! Dan nog per bus naar Surat Thani… dat is lang genoeg in een bus. Zeer met een kind erbij! De bussen zijn goed, maar stoppen bijna nooit en de wc’s… helaas niet schoon.