Ik heb voor we deze week weggaan nog een paar kleine vraagjes mn over vervoer
-
wie kan mijn vertellen wat ik beter kan doen, met de trein van kanchanaburi naar bangkok of met de bus? Ik moet s’avonds om half 8 de nachttrein nemen naar Surat thani en het is dus het makkelijkst ls we het dichtste bij hualomphong trainstation aankomen.
-
Hoe kom ik van Rambuttri road het makkelijkst naar Muang Boran / the ancient city
-
hoe kom ik van Khao sok het makkelijkst naar surat thani? en hoe laat en hoe vaak gaan de bussen daar?
-
hoe vervoer ik mij het goedkoopst op ko pangan? (we zitten in het oosten van het eiland op than sadet)
en zijn er dingen die ik niet mag missen op dit eiland?
Voor wie mij kan antwoorden alvast heel erg bedankt voor de moeite :chin:
Hee Linda (en Pascal),
De bus van Khao Sok naar Surat Thani gaat eens per uur. Je moet 'm wel zelf stoppen.
Het is de bus die uit Takua Pa komt, op de driesprong wacht je 'm op.
Je resort kent de tijden, dus vraag het even. Ik dacht op het hele uur, maar dat kan best veranderd zijn.
Hans.
oke dat moet gaan lukken, bedankt voor de info.
Is er iemand die ook nog antwoord heeft op mijn andere vragen ?
beter met de bus of minibus naar bangkok, als je met de trein gaat, kom je aan in thonburi, niet in hua lampong, afhankelijk van je bagage kan je mischien met een minibus tot victory monument of khao sarn road en dan met de taxi, ofwel met de bus naar Mo Chit (noordelijk busstation) of Sai tai mai (zuidelijk busstation) en dan met taxi verder naar Hua lampong. Enkel vanaf victory monument zou je skytrain en metro kunnen gebruiken om tot hua lampong te geraken.
Om van rambutree naar muang boran te gaan, kan je best een taxi nemen, openbaar vervoer is heel tijdrovend en ingewikkeld, en je geraakt nog niet op de plaats zelf, dus best een taxi charteren en onderhandelen, maar denk niet dat dit een goedkope uitstap zal worden. veel plezier !
Super, hier kom ik al een heel eind verder mee.
Enig idee wat een taxi naar muang boran gaat kosten?
Nou als je vanuit Kao san road vertrekt naar Muangboran,kost deze taxi rit 267 bath !
Je doet er ongeveer 41 minuten over om de 45.85km te overbruggen!!