Reizen van kanchaburi naar ko samui

Hallo!
Ik moet zeggen dat ik al heel wat wijzer ben geworden door dit forum. Veel vragen zijn al gesteld en makkelijk terug te vinden, heel fijn! In onze reis waren we van plan om vanuit kanchaburi naar Hua Hin te reizen (per bus). Ik lees nu dat Ko Samui een stuk mooier is dan Hua Hin. We zitten er dan ook over te denken om daar naartoe te gaan. Is het sneller/handiger om te reizen vanaf Kanchaburi per bus naar Surat en daarna per boot naar Koh Samui. Of zou het handiger/sneller zijn om vanuit Kanchaburi (per bus of trein??) naar Bangkok te reizen en dan te vliegen naar Ko Samui?
Heeft iemand ook enige idee hoeveel reistijd beide opties in beslag zal nemen?
Groetjes Sylvia

je zou ook de trein kunnen nemen van katchanaburi naar surat als je dan de nachttrein neemt reis je terwijl je slaapt dit scheelt weer kan ook een nacht bus nemen deze zijn vaak minstens net zo comfortabel als de trein via bangkok kan ook maar vliegen naar samui is vrij duur

een goedkoper vlieg alternatief is airasia of nok air naar surathani en dan de boot naar samui maar dit is een kost je nog behoorlijk wat tijd, zou dan ook de nachttrein nemen.

Bedankt! Hebben jullie enig idee hoe lang de rit duurt met nachttrein naar Surat en daarna met de boot naar Ko Samui?
Groetjes!

Moest ik in jou plaats zijn zou ik het vliegtuig nemen van uit Bkk naar Koh samui,met Bangkokairways betaal je denk ik(3200/3500bath)wat je ook kunt doen is een bus nemen van Kanchanaburi naar Bangkok,dan in South bus terminal een bus nemen naar Surat thanie(kostprijs:500/400bath)éénmaal aangekomen in het centrum van Surat thanie een bus/taxi nemen naar de haven.Daar heb je verschillende vertrekpieren waar je een boot kunt nemen naar Koh Samui(tickets voor oversteek mag je wel rekenen rond de 300bath)je doet er ongeveer 21/2 a5uur overhet is te zien wat type van boot je neemtMet de nachttrein mag je wel 9 a10uur rekenen naar surat thanie(denk ik)ook nog ff vermelden dat de vlucht van Bangkokairways(bkk/Koh Samui) 1uur en 20minuten bedraagt! gegroet:georgessiam.

Bedankt voor alle informatie! Als het budget het toelaat willen we inderdaad gaan vliegen. Mocht het budget het niet toelaten gaan we gewoon lekker naar Hua Hin ipv naar Ko Samui. Kan me niet voorstellen dat ik het daar ook niet mooi vind namelijk.
Bedankt in ieder geval voor de snelle en bruikbare reacties! Waarschijnlijk komen er nog weer meer vragen opborrelen maar ben in korte tijd al een heel stuk ‘wijzer’ geworden!

Wij gaan proberen om zo veel mogelijk treinen en boten te nemen. Kwestie van tussen de gewone mensen te reizen en zoveel mogelijk sfeer op te snuiven. Maar wij hebben dan natuurlijk wel een volledige maand de tijd.:biggrin:

Grts

Jelle

zeker in het seizoen gaan er dagelijks toeiristenminibussen (te boeken in elk guesthse-je wordt daar opgehaald) naar van Kan naar HuaHin/Chaam.
De vliegreis vanaf Kan is nogal omslachtig-omdat je dus weer geheel BKK doorheen of omheen moet (omheen kan niet per gewone bus-dus taxi)> al hebbben anderen wel gemeld dat je in Kan ook gewoon minibustransfer naas swampy kan bestellen. Tijdgewin dus niet erg groot-al met al.
Een alternatief zijn de 2 betrouwbare ferrydiensten www.lomprayah.com en iets als seatranholdiays, die een eigen bus vanaf BKK-stopt in HuaHin-naar de kade in Chumphon heben-waar je op hun boot overstapt, die via tao-PangAn-naar Samui vaart. 2x daags-zowel overdag als snachts. Dus als HHin toch niet bevalt-kan je alsnog verderop.
Trein kan ook (er waren maar 5 ontsproingen, weaarvan 2 ernstig de laatste maanden), stap dan op in Nakorn Pathom of evt. ratchburi-kaartjes ook in de statie van Kan te koop. Volop bussen naar die plaatsen vanaf Kan.

Zou je zeggen dat er meer ongelukken gebeuren met treinen dan met bussen? Of eerder omgekeerd…?

Grts

Jelle

moeilijk te zeggen nu zijn er toevallig veel treinen ontspoord wie weet zijn er veel bus ongelukken de komende maanden.

geen 1 transportmiddel is 100% veilig reizen is altijd een risico

Dat dacht ik al… en nu maar zien wat de vliegtuigen volgende maand doen…:unibrow:

Grts

Jelle

er reizen zeker 20/25 keer meer mensen (op dagelijkse basis) per bus als per trein. Binnen BKK (stadsbus vs de echte trein-niet BTS etc.) iets van 4,5 mljn/dag versus net 30/40.000.
BKK-Cmai: 4 of 5 treinen, met 15/16 wagons, en dan ook zo’n 100 nachtbusssen en nog 40/50 direkte dagbussen.
Het was meer om die altijd de hemel in geprezen treinen eens wat realistisch weer te geven.

Versta ik…
Ik heb maar 1 probleem met bussen. Ik ben niet van de kleinsten en als ik 7-8 uur op een bus moet zitten krijg ik het snel lastig aan rug en benen, ook al stopt ie onderweg regelmatig. Op een trein kan je nog es door de gangen gaan lopen.
Nog een vraagje Bkkflyer, wel een beetje off-topic, mag er op treinen gerookt worden in Thailand? (vb uit het raam of zo…)

Grts

Jelle

In de compartimenten mag er niet gerookt worden,maar tussen twee rijtuigen in heb je een platform(buiten)waar je wel een sigaretje kunt roken.maar het is wel aan te raden om je goed vast te houden aan de reling,je voelt de schokken van de trein zeer goed,vooral als je over een wissel rijdt!g.s:chin:

Ok! Musketon, klimtouw en pakje saffen mee:chin:

Grts

Jelle

ja dit klopt en voor zover ik het goed heb komt dit voornamenlijk door het feit dat ze in thailand gebruik maken van smal spoor in tegenstelling van hier in het westen waar we breed spoor hebben maar ik denk dat Georges met zijn werkervaring bij het spoor hier wel meer vanaf zal weten