Van Calafate naar Torres del Paine via Paso Fronterizo Río Don Guillermo

Beste allen,
Ik had gepland om met de auto van El Calafate naar de Torres via de grensovergang Río Don Guillermo te gaan en enkele dagen later weer terug. Nou zie ik dat veel mensen de route plannen van El Cal. naar de Torres D.P. via Puerto Natales. Dat betekent in Argentinië 120 km extra Zuidwaarts en in Chili 120 km. extra Noordwaarts.
Mijn vraag is de volgende: heeft er iemand ervaring met deze grensovergang. De weg zal wel niet te best zijn maar het is maar en klein stukje. Alvast bedankt voor het reageren.
Met vriendelijke groet, Jan-Theo

Ik weet niet welke overgang je bedoelt met Rio Don Guillermo? Je kan het beste gebruik maken van de Cancho Carrera overgang, zie ook Ruta desde El Calafate a Torres del Paine - Rutas Argentinas - Ruta0 (of via de wat langere, maar betere route via Esperanza: Ruta desde El Calafate a Torres del Paine - Rutas Argentinas - Ruta0)

als je in puerto natales niets meer te zoeken hebt kun je inderdaad beter via cancho carrera gaan en dan wel via de eerste en kortste optie, destijds (jaar of 4 geleden) was er op deze route geen tankstation enkel net over de grens in cerro castillo en is het aan te raden je tank hier te vullen (wel redelijk duur) omdat er in en rond het park geen mogelijkheden zijn om te tanken, misschien enkel een paar litertjes bij een hotel of posada voor de dubbele prijs.
als je via esperanza rijdt kun je daar nog tanken.
heb je ook overwogen om vanuit el calafate 220 km. noordelijk te gaan naar el chalten, is soortgelijk als torres maar rustiger en heeft ook mooie (meerdaagse) tochten.
heb je ook de benodigde papieren van je auto geregeld voor de grensovergangen, indien je een huurauto hebt natuurlijk.
succes

Beide respondenten zeer bedankt voor jullie reactie
Ik verbaas mij over het WWW wanneer ik urenlang zoek naar iets, en niet kan vinden, en iemand tovert binnen de kortste tijd twee URL’s uit de hoed waar alles in staat.
Paso Fronterizo Río Don Guillermo is de officiële naam voor de douanepost.
Bedankt ook voor de benzine tips. En wat El Chalten betreft: het is niet of of, maar en en! Ja, ik zeg altijd maar: als je iets doet moet je het goed doen. Ik heb 3 nachten geboekt in de hutten in de Torres: voor hetzelfde geld slaap je in het Amsterdamse Hilton in de bruidssuite. Maar ach, gezien mijn leeftijd is het “once in a lifetime”!
Nogmaals bedankt voor de info. M.v.g. JT