Eind oktober wil ik vanuit Santiago naar El Calafate om daar o.a. Fitz Roy en Torres de Paines te bezoeken. Vliegen vanuit Santiago naar El Calafate duurt ca. 10 uur vanwege overstappen en ook de bus duurt ruim 30 uur. Heeft iemand een tip hoe ik het snelst en goedkoop vanuit Santiago die kant op kan gaan?
Je haalt nogal wat dingen door elkaar, pak er eens een goede kaart bij Torres del Paine ligt in Chili, je vliegt naar Punta Arenas (met LAN, of Sky) en van daar neem je een bus naar Puerto Natales of eventueel “direct” door naar Torres del Paine. El Calafate ligt in Argentinië, je kan de bus nemen vanuit Puerto Natales. Fitz Roy (en Cerro Torre) zijn bergpieken bij El Chaltén, ook Argentinië en dat bereik je vanuit El Calafate met de bus.
Ik heb het andersom gedaan. Alles met de bus.
Ushuaia - Puerto Natales
Puerto Natales - El Calafate
El Calafate - Bariloche
Bariloche - Puerto Varas
Puerto Varas - Santiago
Dat was een aardig busritje Ben je via het dorpje Perito Moreno (niet de gletsjer) gegaan, of via Rio Gallegos en Esquel? Voor zover ik weet zijn er geen rechtstreekse bussen…
Via Rio Gallegos. Maar dat was letterlijk alleen van bus verwisselen. Kostte misschien 10 minuten.