In april en mei ga ik samen met mijn partner 3 weken naar Argentinie en Chili.
De reis heb ik op hoofdlijnen al aardig rond.
van Iguazu - Salta - San Pedro de Atacama - El Calafate - Buenos Aires. Hiervoor plannen we
Er is 1 punt waar ik niet goed uitkom. De reis/transfer van San Pedro de Atacama naar El Calafate.
Wie heeft er tips om deze reisafstand niet te duur en toch niet te lang te maken?
Alle tips zijn van harte welkom!
De enige optie lijkt mij: - Met de bus van San Pedro naar Calama - Vlucht van Calama naar Santiago - Vlucht van Santiago naar Punta Arenas. - Bus Punta Arenas naar Puerto Natales - Bus Puerto Natales naar Calafate. De maand Mei is niet bepaald de beste tijd qua weersomstandigheden om in het zuiden van Patagonie rond te reizen. Als je een wat noorderlijker alternatief hebt voor de omweg naar Calafate hebt bespaar je zowel in reiskosten en ook in reistijd.
Dag Monique ,
Wij zijn een aantal keren in Chile en Argentinië geweest.
Wij zijn ook in beide plaatsen en omgeving geweest .
Daartussen is nog zoveel moois.
Het beste en voordeligst is van SAN Pedro de Atacama naar Antofagasta met taxibusje (collectivo).
Van hieruit de nachtbus (snelbus) naar Santiago de Chile, dan Puerto Mont, grens Argentinie naar Bariloche en dan ri el Calefate.
Bedenk wel dat dit een aantal dagen reizen is.
Ik zou zeker langer in Patagonië willen zijn en Torres’ del Paine met gletsjer Grey, El Calefate, Perito Moreno gletsjer, Fritz’ Roy etc. Etc.
Groetjes,
Ik denk zelf dat het goedkoopste is om de rechtstreekse dagelijkse bus te pakken van SPA naar Salta in Argentinie, en vanuit daar via Bariloche of BS Aires te vliegen via een dagelijkse vlucht. Dit is zeker de snelste en waarschijnlijk ook de goedkoopste. Dit zal in uiterlijk 2 dagen kunnen als je haast hebt natuurlijk
Wil je ook nog wat zien tussendoor, dan Salta, Mendoza, Bariloche, Puerto Madryn en vanaf daar naar Calafate. (al hoewel Puerto Madryn in mei geen walvissen heeft)
In Patagonie raad ik je Torres del Paine, Perito Moreno en Chalten (fitzroy) aan. Ikzelf vind Punta Arenas en Usuhuaia niets aan de reis toevoegen.