Vlucht vanuit San pedro de Atacama naar Buenos Aires

Wat is de dichtsbijzijnde luchthaven van San pedro de Atacama.
We zouden van daaruit terug willen vliegen naar Buenos Aires.

Bij Calama heb ik net van iemand van het forum begrepen (want had ene dergelijke vraag).
Omdat je dan grens over vliegt, kan het zijn dat het ticket duur wordt.
Optie is om om met de bus van San Pedro de Atacama naar Salta (Argentinie) te gaan (schijnt ook mooie route te zijn) en vanaf Salta vliegen naar Buenos Aires.
Vanaf Buenos Aires naar NL. Dat overweeg ik nu (maar wel weer veel reizen).

Wij zouden eigenlijk beginnen in Buenos Aires en over Salta naar San pedro de Atacama gaan. Uiteindelijk zouden we dan terug in Buenos Aires moeten geraken en ik vroeg me af wat de eenvoudigste/goedkoopste/minst lange manier was.

calama ligt ongeveer 96 km. van san pedro, als je vandaar wilt gaan vliegen en misschien meerdere vluchten gaat maken is deze link misschien wel handig:
http://www.lan.com/en_us/sitio_personas/southamericanairpass/index.html
vergeet ook niet als je toch in calama bent een (gratis) bezoek te brengen aan s`werelds grootste open kopermijn chuquicamata, erg indrukwekkend, wel van te voren even boeken in calama.

Ik denk dat dit de eenvoudigste/goedkoopste/minst lange manier om van San Pedro de Atacama naar Buenos Aires te gaan:

1. Neem een bus van San Pedro de Atacama naar Calama.
  2. Neem vanaf Calama het vliegtuig naar Santiago en vanaf daar naar Buenos Aires.

:vak02:

nog even over dat je begint en eindigt in Buenos Aires: misschien heb je er een speciale bedoeling en mogelijk heb je het al geboekt, maar weet dat je niet per se een retourticket voor 1 plaats hoeft te boeken. Als je het bijv. niet handig vindt om een lange afstand te moetne afleggen, slechts om op het oorspronkelijke vliegveld aan te komen, is het ook een idee bij het boeken van het ticket aan t egeven dat je vanaf een andere luchthaven terug naar NL wilt. Je boekt dan bijv. retourticket, heen naar Lima en terug vanaf Buenos Aires.