van de zomer willen we 3 weken richting zuid Amerika en daarbij willen we een trip maken waarbij we vanuit Uyuni zullen uitkomen in San Pedro.
We zitten een beetje te puzzelen hoe we de bus het makkelijkst kunnen pakken van san Pedro naar Arequipa met zo min mogelijk tijdverlies.
(Het probleem is natuurlijk dat we teveel willen doen in te weinig tijd waardoor we wat krap in de dagen zitten…)
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en of tips?
We zouden het liefst geen dag verliezen met verblijf in Arica, maar vanaf de nachtbus vanuit San Pedro gelijk doorgaan naar Arequipa, zodat we maar 1 nacht+dag reizen.
Ik hoor graag van jullie en wat jullie daarvan denken.
Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ik denk dat de kans zeer klein is dat je een ticket van San Pedro rechstreeks naar Arequipa kunt boeken.
Misschien meer kans vanuit Iquique…
Of vanuit Calama ? 'k Heb evenmin persoonlijke ervaring …
Maar, naar verluidt (cfr. rome2rio), rijdt (of is het intussen “reed” ?) er dagelijks een bus (van de Argentijnse busmaatschappij “La Veloz del Norte”) van Calama naar Arequipa. Duur van de rit : zowat 14 uren.
Op de website van “La Veloz del Norte” vind ik echter geen dienstregeling, maar beide bestemmingen worden wel vermeld. Best dus dit bij hen even rechtstreeks natrekken.
Ik heb het eens voor klanten proberen vast te leggen, maar heb de moed opgegeven en het reisschema voor ze aangepast Vooral de grensoversteek schijnt lastig te zijn, waar je uit moet stappen in Chili, daar een taxi moet nemen naar Peru en daar weer op een bus stappen. Maar aangezien mijn klanten 65+ en nou ook weer niet zó avontuurlijk zijn leek me dat net even teveel van het goede.
Misschien al te laat, maar ik heb enkele weken geleden exact hetzelfde gedaan!
In san Pedro de atacama bij aankomst zo snel mogelijk op het busstation je nachtbus naar Arica vastleggen. Er gaan 2 companies, dus even navragen qua tijd en geld. We hadden er 1 waarbij we 1,5 uur moesten wachten in Calama.
Bij aankomst in arica vroeg inde morgen loop je het busstaion uit richting de taxi standplaatsen. Hier kun je een gedeelde taxi nemen naar tacna. Bij de grens word er gestopt voor de stempels.
In tacna wordt je afgezet bij de locale busstation, maar als je de weg oversteekt kom je bij het lange afstanden busstation. Neem de eerstvolgende bus naar Arequipa.
We hadden de bus rond 19.00 uur, en als we geen protest en blokkade op de weg hadden gehad waren we rond 14.00uur de volgende dag in Arequipa aangekomen.
Alle bussen en de taxi waren heel makkelijk te regelen!
Goed dit te lezen. Ik wil het andersom doen. Ik stel me in op een overnachting in Arica maar als het kan, wil ik liever in 1 ruk doorgaan. Wel met overstappen maar dat maakt niet uit.