Hoi,
Ik ga in november voor 3 maand naar Vhili/Peru/Bolivia en stukje Argentinie ook!
Van 25 nov-8 dec verblijf ik in het zuiden van Chili. Ik land nl in El Calafate vanuit Santiago!
Dit is mijn planning hoe ik het zou doen…
25 nov: Aankomst El Calafate (namiddag/avond)
26 nov: El Calafate – Perito Moreno gletsjer – El Calafate
27 nov: El Calafate – Torres del Paine
28 nov: Torres del Paine W-trekking starten in Torres
29 nov: Torres del Paine W-trekking
30 nov: Torres del Paine W-trekking
1 dec: Torres del Paine W-trekking
2 dec: Torres del Paine – El Chalten
3 dec: El Chalten Los Glaciares Nationaal Park (naar Cerro Torre 4u klimmen, 3u terug)
4 dec: El Chalten Los Glaciares Nationaal Park (naar Fitz roy 3u klimmen tot aan voet Fitz Roy)
5 dec: El Chalten Los Glaciares Nationaal Park …???
6 dec: Bus El Chalten – El Calafate
7 of 8 dec: vlucht El Calafate – Buenos Aires
- Wat denken jullie hiervan?
- Enige aanraders om er nog tussen te steken of iets te veranderen?
- Vanuit Torres del Paine moet ik echt per sé terug eerst naar Puerto Natales om terug in El Calafate te geraken?? Want dit is vele uren (8u in totaal)in de bus zo te zien anders?!
- Is 1 dag in Calafate genoeg of is er nog meer te doen dan enkel Perito Moreno?
- Wat kan ik de 3de dag doen in Chalten?
Graag een antwoordje op al m’n vraagjes aub, zou me zeker helpen!
Grtjs
Kim
1 dag in Chalten is naar mijn mening niet genoeg denk ik. Er zijn 100 andere dingen die je tussendoor kunt doen maar als je dit globaal wilt doen is dat hartstikke mooi zo. In El Calafate is de highlight natuurlijk Perito Moreno, en daar kun je wel een hele week naar blijven staren zo indrukwekkend is dat. En vanuit Torres weet ik niet of je eerst terug moet naar Natales want wij hebben met de auto gewoon de grens bij Torres gepakt en zo door naar Chalten terug gereden! Misschien is een huurauto een optie?
Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust,
Groetjes Rutger
Ik ben meerdere dagen in El Calafate geweest. Heb 1 dag een hele dag op een boot gezeten, was echter schitterend. De andere dag op de Gletsjers gelopen en de perito moreno vanuit meerdere kanten bezocht. Waren we ook zowat een hele dag mee kwijt.
El chalten ben ik naar cerro torre geloof ik geweest en mirador aguilas.
Je planning bevat alle hoogtepunten. Afgelopen jaar zijn we inderdaad eerst moeten terugkeren naar Puerto Natales voordat we met de bus naar El Calafate konden reizen. Zover ik weet moet je, als je van Torres del Paine komt, eerst naar El Calafate rijden voordat je naar El Chalten kunt gaan (en omgedraaid). Het lijkt mij verstandiger om je bezoek aan Perito Moreno in het midden te plaatsen zodat je die dag even niet hoeft te hiken. Bepaal aan de hand van de weersverwachting of je begint of eindigt met de Torres.
Veel plezier :biggrin: